تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

رئیس‌جمهوری مکزیک اعتراضات در کوبا را حاصل تحریک آمریکا دانست

به دنبال اعتراضات اخیر در کوبا، رئیس جمهوری مکزیک تاکید کرد که سازمان‌های تحت حمایت مالی آمریکا عامل اعتراضات اخیر در کوبا هستند.

کد خبر: ۱۰۰۲۵۷
۱۱:۰۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

رئیس‌جمهوری مکزیک اعتراضات در کوبا را حاصل تحریک آمریکا دانست

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه کوبا شاهد بزرگترین اعتراضات از ۱۹۹۴ بود که عامل آن، خشم از کمبود کالاهای اساسی گزارش شد. هزاران تن از مردم خواستار انتخابات آزادی و حل مسائل اجتماعی شدند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، اعتراضات و تجمعات در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا انجام شد. در واکنش به آن، حامیان دولت و حزب کمونیست کوبا هم بعد از درخواست میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهوری کوبا به خیابان‌ها آمدند.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک دوشنبه به خبرنگاران گفت: می‌بینم که مداخله‌ای در کار است. به عنوان مثال، پستی را در یک شبکه اجتماعی از یک گروه موسوم به ماده ۱۹ دیدم که انجمن روزنامه‌نگاران در مکزیک با تامین مالی دولت آمریکا و سفارت آمریکاست... آنها درخواست رئیس جمهور دیاز-کانل برای رویارویی را محکوم کردند

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام همبستگی با مردم کوبا، گفت تنها راه برون‌رفت از این بحران از طریق گفت‌وگو، بدون استفاده از قوه قهریه، رویارویی و خشونت است.

لوپز اوبرادور افزود: مکزیک همیشه با کوبا و با همه مردم جهان همبستگی داشته است و اگر دولت کوبا این را ضروری بداند و مردم آن را مطالبه کنند، دولت مکزیک می‌تواند در زمینه داروها، واکسن‌ها، لوازم و موادغذایی کمک کند، آن هم بدون اینکه دستکاری سیاسی مداخله‌آمیز داشته باشد... زیرا بهداشت و غذا از حقوق اساسی بشر است.

رئیس جمهوری مکزیک همچنین خواستار پایان تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا شد. لوپز اوبرادور تاکید کرد: اگر می‌خواهید به کوبا کمک کنید، اول محاصره اقتصادی کوبا که بسیاری از کشورهای جهان هم آن را خواسته‌اند، بردارید. در آن صورت، این میشود یک ژست بشردوستانه واقعی. هیچ کشوری در جهان نباید محاصره و بایکوت شود. این بدتر از نقض حقوق بشر است.
از سوی دیگر لوئیس آرسه، رئیس جمهوری بولیوی موضع همتای مکزیکی خود را تکرار کرده و گفت امور داخلی کوبا باید به صورت داخلی مدیریت شود.


منبع: ایسنا
برچسب ها: مکزیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی