سقوط آزاد سن تجاوز و جنایت
"دیدارنیوز" نگاهی تحلیلی به واقعه جنایت نوجوان ۱۳ ساله دارد؛

سقوط آزاد سن تجاوز و جنایت

در ایران فکر تجاوز و قتل به راحتی تبدیل به عمل می‌شود زیرا افراد نیاموخته اند چگونه امیال و غرایز خود را متناسب با هنجارهای اجتماعی، اخلاقی و قانونی کنترل کنند، بنابراین اولین مواجهه یک نوجوان با میل جنسی خود، به صورت ارضای آن به هر شکل ممکن صورت می‌گیرد.
"دیدارنیوز" تاثیرات تحریم و بحران ارزی بر تولید و گرانی مواد غذایی را واکاوی می کند؛

سفره‌هایی که کوچک و کوچک‌تر می‌شوند

وقوع بحران اقتصادی در طی ماه‌های اخیر و اعمال تحریم‌های چندجانبه علیه ایران، بر صنایع غذایی و تولید مواد غذایی تاثیرات منفی گذاشته و به همین اعتبار و با گرانی افسار گسیخته، دسترسی بسیاری از مردم به هرم مواد غذایی را کاهش داده و با کوچک شدن سفره‌های مردم، سلامت آن‌ها به دلیل عدم امکان استفاده از مواد غذایی مورد نیاز، به مخاطره افتاده است.
ایستاده در میانه مرگ و زندگی
گزارش دیدارنیوز از افزایش تعداد خودکشی دانشجویان به بهانه خودکشی یکی از دانشجویان در دانشگاه الزهرا(س)

ایستاده در میانه مرگ و زندگی

از هر ۲۸ مورد خودکشی دانشجویی در ایران ۷ مورد مربوط به پسران و ۲۱ مورد مربوط به دختران است. اغلب دانشجویان خودکشی در ملاعام به شکل پریدن از ارتفاع در دانشگاه یا خوابگاه را به عنوان نوع انتحار خود انتخاب می‌کنند. برگزیدن این الگو از خودکشی بی‌دلیل نیست و پیامی دارد.
تغییر الگوی نگران‌کننده ابتلا به ایدز در ایران
اول دسامبر / ۱۰آذر؛ روز جهانی مبارزه با ایدز در حالی که ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان ایدز دارند!

تغییر الگوی نگران‌کننده ابتلا به ایدز در ایران

در ایران ۶۶ هزار نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند. راه احتمالی انتقال ۳۲.۷ درصد اعتیاد تزریقی و ۴۷.۹ درصد روابط جنسی بوده است. آمار ابتلا به ایدز در بین زنان و مردان ایرانی تقریباً یکسان است. نگرانی از شیوع بیماری ایدز در میان زنان و تغییر الگوی انتقال آن از تزریق مشترک به روابط پرخطر جنسی، یکی از دغدغه‌های جدی در خصوص بیماری ایدز است.
مجازات‌های جایگزین حبس، قانونی مترقیانه
بررسی قانون مجازات‌های جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی

مجازات‌های جایگزین حبس، قانونی مترقیانه

یکی از فرق‌های عمده و مثبت قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نسبت به قانون پیشین، اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است. این قانون مانع ایجاد بسیاری از مشکلاتی می‌شود که پیش از این برای متهمان با حضور در زندان پیش می‌آمد. این قانون که پیش از آن نیز توسط بعضی از قضات نوآور جسته و گریخته اجرا می‌شده، اهداف قانونگذار از اعمال مجازات را نیز برآورده می‌کند.
در خانه خورشید هنر زن بودن را می‌آموزیم
بخش دوم گفتگو با خانم لیلا ارشد

در خانه خورشید هنر زن بودن را می‌آموزیم

خیلی اوقات از خانمی حمایت می‌کنیم که به قطع سوءمصرف برسد اما پس از زحمات بسیار برای پیدا کردن یک حامی برای پرداخت رهن یک اتاق و تجهیز کردن آن اتاق، به آن خانم می‌گوییم که اجاره این خانه را با کار کردن در خانه خورشید بپرداز. ما در خانه خورشید اشتغال داریم و با فراهم کردن این امکان عزت نفس و احساس ارزشمند بودن را به زنان بازمی‌گردانیم.
از گلوی من دستاتو بردار!
درباره کمپین ۱۶ روز درباره رفع خشونت علیه زنان

از گلوی من دستاتو بردار!

در مجموع ۳۵ درصد زنان خشونت را به شکلی تجربه کرده‌اند. در برخی مناطق جهان این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد اما کمتر از ۴۰ درصد زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، آن را گزارش می‌کنند. اغلب زنان این موضوع را تنها با دوستان و خانواده خود در میان می‌گذارند و تنها ۱۰ درصد این گزارش‌ها به پلیس می‌رسد.
سلطه صنعت پورن و خطر فروپاشی خانواده

سلطه صنعت پورن و خطر فروپاشی خانواده

صنعت پورن به افراد القا می‌کند روابط جنسی معمولی و متعارف دیگر لذت‌بخش نیستند و برای دستیابی به احساس لذت باید شیوه‌های دیگری از رابطه جنسی را تجربه کرد. طی این فرایند صنعت پورن شروع به عادی‌سازی امور غیرعادی و مذموم کرد و در این راستا فیلم‌هایی با موضوع سکس گروهی، سکس خانوادگی و با محارم، رابطه انسان و حیوان، سکس کودکان و همچنین سکس خشن همراه با شکنجه را تولید و توزیع کرد.
از بیولیپولیفتینگ تا زنجبیل و لیمو!
چگونه فرهنگ و سرمایه، معیارهای زیبایی را تعیین می‌کنند؟

از بیولیپولیفتینگ تا زنجبیل و لیمو!

زیبایی امری ثابت نیست و منشا طبیعی و تعریف واحد و جهان‌شمولی ندارد. این فرهنگ و آموزه‌های اجتماعی است که زیبایی و معیارهای آن را تعیین می‌کند. به همین اعتبار است که تعریف زیبا بودن از دوره‌ای به دوره دیگر و از جامعه‌ای به جامعه دیگر متفاوت است. حس زیبا بودن، اکتسابی و آموختنی است به همین دلیل است که متر و معیار آن ارتباط مستقیم با جامعه‌پذیری افراد و فرهنگی که در آن رشد می‌کنند، دارد.
زنان گزینشی! به ورزشگاه بروید و آبروی فوتبال را بخرید!

زنان گزینشی! به ورزشگاه بروید و آبروی فوتبال را بخرید!

حقیقت شویِ توهین‌آمیز ورود گزینشی زنان به ورزشگاه، آبروداری آقایون مسئولین در مقابل نماینده فیفا و فشار این مقام برای ورود زنان به ورزشگاه است نه بارقه امیدی برای ورود عمومی زنان به این مکان. برخی بر این باورند که همین میزان حضور زنان در ورزشگاه در حالی که برخی از اساس با این امر مخالفند، یک گام به جلو به حساب می‌آید ولو آن که این کار به زور نهادهای جهانی صورت گرفته باشد.