راهنمای دریافت اینترنت رایگان شبکه شاد، ویژه معلمان و دانشجویان

با وجود آغاز سال تحصیلی، هنوز فرایند ثبت نام و اختصاص بسته‌های اینترنت رایگان ویژه شبکه شاد آغاز نشده است. وزارت ارتباطات در این باره می‌گوید در حال دریافت داده‌های مرتبط با اساتید، دانشجویان و معلمان است تا بتواند اطلاعات تائید شده آن‌ها را دریافت و به‌روزرسانی کند.
سال تحصیلی گذشته

بازماندن ۳.۵ میلیون دانش‌آموز از تحصیل

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز برای بهره‌مندی از آموزش مجازی، موبایل و تبلت نداشتند، بنابراین از تحصیل بازماندند.

بحران مهاجرت داخلی/ کوچ مردم به شمال ایران برای زندگی

موازنه مهاجرتی در کشور به هم ریخته و به نظر می‌رسد الگوی مهاجرتی تغییر کرده است. مدیر گروه جمعیت‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: اگر فکری به حال این وضعیت نشود مهاجرت‌های داخلی به شدت افزایش می‌یابد. دیگر نمی‌توان از این موضوع غافل ماند، زیرا با امنیت ملی کشور گره خورده است.

مامور پلیس کلاهبردار دستگیر شد

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود، توسط پلیس آگاهی این استان دستگیر شد.

وضعیت شکننده ذخیره خون در تهران

دکتر محمدرضا مهدی‌زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به افزایش اعمال جراحی و در نتیجه افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های آن گفت: ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده‌ای قرار گرفته‌اند و از شهروندان تهرانی دعوت می‌کنم تا همچون همیشه از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و با پیشقدم شدن در اهدای خون کمک کنند تا وضعیت به حالت متعادل برگردد.

نیاز ایران به ذخیره واکسن کرونا برای یک سال

مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا با تاکید بر اینکه کشور باید برای یک سال ذخیره راهبردی واکسن کرونا داشته باشد، گفت: اگر همه تولیدکنندگان واکسن داخلی تا بهمن مجوز مصرف عمومی بگیرند، ممکن است دوباره انواع مختلفی از واکسن را هم بخواهیم.
۴