ایراد‌های قانونی و فقهی طرح جوانی جمعیت

یک وکیل دادگستری با توجه به ایراد‌های قانونی محدودیت غربالگری جنین و سقط درمانی در مصوبه جوانی جمعیت و تعالی خانواده، تاکید کرد: نوشتن قانون در صلاحیت متخصصان و کارشناسان حوزه مربوطه بوده و تصویب آن در حیطه اختیارات نمایندگان مجلس است.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی هشدار داد

خطر رانت‌خواری و سوء‌استفاده کلان با ورود بخش خصوصی به عرصه واکسن کرونا

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده از شبکه بهداشتی در انجام واکسیناسیون کرونا در کشور، در عین حال درباره مباحث مطرح شده پیرامون ورود بخش خصوصی به عرصه واکسن کرونا گفت: از درگیر کردن بخش خصوصی، به شدت پرهیز شود، چه در امر خرید واکسن و چه در امر توزیع و حتی تزریق آن که متأسفانه خطر رانت‌خواری و سوء‌استفاده‌های کلان در خرید، فساد در حمل و نگهداری و نیز کیفیت واکسن خریداری شده بسیار زیاد خواهد بود.

علائم کرونا در کودکان چگونه است؟

یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: علائم کرونا در کودکان همان علائم کرونا در بزرگسالان است درواقع سردرد، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکم، تنگی نفس، سرفه از علائمی است که می‌تواند نشان‌دهنده کرونا باشد.

حرف‌های خودمانی درباره سربازی اختیاری

بازار تغییرات در قوانین سربازی از اواخر پارسال تا همین امروز داغ است. سنگینی بار کهولت سن نویسنده در اینجا تو ذوق می‌زند که حالا متولدان سال ۸۲ هم مشمول سربازی شده‌اند و این خبر دوباره هیزمی شد بر بازار داغ سربازی.

ماجرای قتل مستأجر در میهمانی شبانه

پسر جوانی که در اعتراض به میهمانی گرفتن مستأجرش وی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، پس از رضایت اولیای دم، از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

قطار ملی مترو به راه افتاد

روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در محل شرکت واگن سازی تهران صورت می‌پذیرد.
۳