تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رییس شورای عالی داروخانه‌ها مطرح کرد

کمیاب شدن برخی دارو‌های ایرانی در داروخانه‌ها/ سازمان غذا و دارو ناظر باشد، نه مداخله‌گر

رییس شورای عالی داروخانه‌های کشور با اشاره به کمیاب شدن برخی دارو‌های ایرانی در داروخانه‌ها، معتقد است: عدم مدیریت صحیح و مداخلات دستوری در سازمان غذا و دارو در مراحل توزیع و تولید و واردات به کمبود‌ها دامن زده است.

کد خبر: ۹۹۸۸۴
۱۰:۵۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

کمیاب شدن برخی دارو‌های ایرانی در داروخانه‌ها

دیدارنیوز ـ مهدی زراعی درباره وضعیت کمبود دارو در کشور، گفت: اقلام زیادی از دارو‌های ایرانی حتی برای بیماران سرپایی هم در بازار دارویی کشور کمیاب شده‌اند و نبود به موقع دارو موجب می‌شود درمان بیماران دچار مشکل شود.

وی معتقد است که زیر ساخت‌های لازم برای تولید و توزیع دارو مهیا است، اما عدم مدیریت صحیح و مداخلات دستوری در سازمان غذا و دارو در مراحل توزیع و تولید و واردات به کمبود‌ها دامن زده است.

زراعی با بیان اینکه پراکندگی توزیع جغرافیایی دارو باید مطابق با استاندارد‌های خاص متناسب با جمعیت و بیماران و ... انجام شود، گفت: ساختار سازمان غذا و دارو، اجازه برنامه‌ریزی دقیق و فنی به تولید و توزیع کنندگان نمی‌دهد. سازمان غذا و دارو باید سیاست‌گذار و ناظر باشد، اما متاسفانه ساختار مداخله گرایانه سازمان، مانع از پویایی صنعت دارو می‌شود.


بیشتر بخوانید: ماجرای دزدیدن و خوردن گوشت مرده در شادگان خوزستان چیست؟


وی تاکید کرد: از دولت جدید و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با تدوین قوانین و سیاستگذاری صحیح، کاری کند که سازمان غذا و دارو در جایگاه مناسب خود قرار گیرد. ضمنا برای جلوگیری از تعارض منافع توصیه می‌شود مدیران سازمان تا چهار سال پس از خروج از سازمان حق مدیریت در صنعت دارو را نداشته باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی