تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اسرائیل درگذشت "جیهان السادات" را تسلیت گفت

رئیس جدید رژیم صهیونیستی، درگذشت «جیهان السادات»، همسر انور سادات، رئیس جمهور اسبق مصر را تسلیت گفت.

کد خبر: ۹۹۷۱۸
۱۱:۰۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

رژیم صهیونیستی درگذشت

دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، اسحاق هرتزوگ، رئیس جدید رژیم صهیونیستی در توئیتی به زبان عربی نوشت: از شنیدن خبر فوت جیهان السادات، همسر انور السادات، رئیس جمهور سابق مصر ناراحت شدم. وی در کنار همسرش انور السادات ایستاد و از سفر تاریخی‌اش به قدس حمایت کرد و پس از آن به تکمیل روند صلح با اسرائیل کمک کرد.

وی در ادامه افزود: جیهان السادات همچنین در تقویت صلح در دوران انور السادات مشارکت داشت.
رئیس جدید رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: من از طرف خود و از طرف دولت "اسرائیل" به رئیس جمهور و ملت مصر تسلیت عرض می‌کنم.

جیهان السادات صبح روز جمعه در سن ۸۸ سالگی و پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری درگذشت.
در این راستا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر حکمی مبنی بر اعطای نشان افتخار به جیهان سادات و نامگذاری محور ارتباطی الفردوس در قاهره به نام وی را صادر کرد.

اخیراً ، گزارش‌هایی محلی منتشر شد مبنی بر این که جیهان السادات پس از بازگشت از سفر پزشکی به ایالات متحده آمریکا ، ۳۰ روز در اتاق مراقبت‌های ویژه در یکی از مراکز درمانی بین‌المللی بستری شده است.

جیهان السادات، متولد ۱۹۳۳، اولین زنی بود که عنوان "بانوی اول مصر" را به خود اختصاص داد ، زیرا وی در دوران تصدی همسرش به عنوان رئیس جمهور این کشور (۱۹۷۰-۱۹۸۱) نقش عمده‌ای در کارهای اجتماعی داشت.

جیهان در قاهره از پدری مصری با تابعیت انگلیس و مادری انگلیسی متولد شد، وی مدرس پیشین دانشگاه قاهره، استاد مدعو دانشگاه آمریکایی قاهره و مدرس دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی بود.


منبع: ایسنا
برچسب ها: مصر اسرائیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی