تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برپایی ۳ بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا گفت: در حال برپا کردن سه بیمارستان صحرایی در زاهدان، خاش و زابل هستیم که بیمارستان‌های تنفسی صد تخت خوابه هستند.

کد خبر: ۹۹۶۳۶
۱۳:۰۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۰

 

برپایی ۳ بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان

 

دیدارنیوز: امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش ، با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش در استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا، اظهار داشت: بنا به نیاز شدید استان سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع موج پنجم کرونا و ورود دلتا کرونا هندی به این استان و درگیری مردم با این ویروس منحوس، به دستور امیر فرمانده کل ارتش، به فرماندهی نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا، دستوری صادر شد که ما سریعاً مثل سایر موارد وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: بعد از فرمان فرمانده کل ارتش، بلافاصله جلساتی را در زاهدان با ستاد بحران و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار کردیم و نیازمندی‌ها احصاء شد. در حال حاضر در حال برپا کردن سه بیمارستان صحرایی در زاهدان، خاش و زابل هستیم که بیمارستان‌های تنفسی ۱۰۰ تخت خوابه هستند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی ارتش به استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اولین کادر درمانی ما، متشکل از پنجاه نفر از تخصص‌های مختلف از شیراز عازم زاهدان شده‌اند. همچنین پنج مخزن اکسیژن ده تنی، بیست و پنج تنی و سی تنی از ارتش در خواست شد که آماده شده و ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده در محل‌های مورد نظر نصب خواهد شد.

امیر موذنی با اشاره به اقلام پزشکی مورد نیاز در استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: صد هزار تست تشخیص کرونا تهیه شده و وارد استان می‌شود. همچنین صد هزار دستکش، صد هزار ماسک، ده هزار عدد گان، ده هزار لباس یک بار مصرف، ده هزار دستکش جراحی و مقدار زیادی مایع ضدعفونی‌کننده تحویل مسئولان استان می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش در حوزه تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کمبود آب، خرید صد مخزن هزار لیتری انتقال آب را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و این مخازن آب به سرعت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد و تا زمانی که بیماری کرونا کنترل شود ما در منطقه حضور خواهیم داشت و علاوه بر غربالگری که انجام می‌دهیم، اگر واکسن کرونا توزیع شود، اعلام آمادگی کرده‌ایم تا کادر درمانی‌مان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دهیم تا در امر واکسیناسیون کمک کنیم تا ان‌شاالله ریشه این بیماری را در استان بخشکانیم.

امیر موذنی یادآور شد: با توجه به اینکه این نوع ویروس جدید دلتا کرونا هندی متأسفانه دو و نیم برابر قدرت سرایت دارد و متأسفانه میزان رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن و رعایت پروتکل‌ها هفتاد درصد کاهش پیدا کرده، توصیه ما این است که بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در منزل بمانند، به غیر از کار‌های ضروری از منزل خارج نشوند، ماسک بزنند، از تجمع خودداری و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم این موج جدید که بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است، کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به گرمی هوا و باد‌های موسمی در استان سیستان و بلوچستان که عوامل محیطی هستند و شیوع بیماری را بیشتر می‌کنند، استدعا می‌کنم مردم فهیم سیستان و بلوچستان و تمام کشور رعایت کنند که بتوانیم هرچه سریع‌تر این موج را پشت سر بگذاریم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی