تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

مردی به اتهام جاسوسی برای چین در آلمان دستگیر شد

دفتر دادستانی آلمان امروز (سه شنبه) از دستگیری مردی به ظن جاسوسی برای سرویس مخفی چین خبر داد.

کد خبر: ۹۹۳۷۱
۱۹:۰۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

مردی به اتهام جاسوسی برای چین در آلمان دستگیر شد

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مرد با نام "کلاوس ال" یک دانشمند سیاسی است و از ۲۰۰۱ در یک اندیشکده مشغول به کار بوده است. وی در جریان یک سفر برای ایراد سخنرانی در شانگهای در ۲۰۱۰ از سوی سرویس اطلاعات چین به کار گرفته شد و اطلاعاتی را به صورت منظم در ازای دریافت پول و سفرهایی به چین تا نوامبر ۲۰۱۹ در اختیار این سرویس اطلاعاتی قرار می‌داد.

دفتر دادستانی آلمان همچنین نوشت، این مظنون که قرار است امروز در دادگاهی در مونیخ حاضر شود، اطلاعات را از طریق رابط‌های مختلف سیاسی عالی رتبه که در طول چند سال کارش در این اندیشکده با آنها آشنا شده بود، دریافت و جمع آوری می‌کرد.

شبکه خبری ARD آلمان نیز گزارش کرد، این مرد برای بنیاد "هانس شیدل"، اندیشکده مستقر در مونیخ کار می‌کرد که با حزب باواریایی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یعنی "اتحادیه سوسیال مسیحی" در ارتباط است؛ این بنیاد هنوز جوابی نداده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی