تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

کرونا در سیستان و بلوچستان رکورد زد/ آمار مبتلایان از ۶۰ هزار بالاتر رفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و۵۱۷ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۰ هزار و ۳۷۷ نفر رسیده است.

کد خبر: ۹۸۹۴۰
۱۴:۱۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

رکورد کرونا در سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز ـ دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: با فوت ۲۶مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۷۴نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۱۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۹مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهر‌های زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.

وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

وی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

هاشمی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

وی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم، ولی به لطف خدا و همت مجموعه همکارانمان هنوز هم مشکلی در دارو‌های ضد ویروسی، اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چند روز قبل موضوع کمبود سرم در فضای مجازی منتشر شد، بلافاصله موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد منظور این افراد کمبود سرم در بیمارستان‌ها نبوده و فقط منظورشان این بوده که برخی داروخانه‌ها به دلیل افزایش درخواست سرم برای بیمارانی که در منزل دوره درمان را طی می‌کنند و مثلا درخواست چهار سرم داشته‌اند در هر مرحله، یک تا ۲ سرم تحویل می‌داده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کمبود سرم به صورت کلی در کشور محسوس است، اما در بخش‌های بیمارستانی مشکلی نداریم و در بخش سرپایی نیز با هشدار به شرکت‌های تامین کننده اقلام دارویی این محدودیت مقطعی برطرف شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی