تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

حریق ارتفاعات زاگرس در فارس ادامه دارد

آتش سوزی ارتفاعات زاگرس جنوبی، در مرکز و شمال استان فارس وارد چهارمین روز شده است و تلاش برای مهار حریق همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۹۸۸۸۵
۱۱:۳۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

ادامه حریق ارتفاعات زاگرس در فارس

دیدارنیوز ـ بنا به تایید شماری از فعالان زیست محیطی فارس، وقوع حریق در ارتفاعات زاگرس حد فاصل شهرستان‌های مرودشت و ارسنجان که از حوالی شامگاه پنجشنبه و در محدوده‌ای کوچک آغاز شده بود، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه، وارد چهارمین روز شده است.

طی روز‌های گذشته نیرو‌های محیط بانی، منابع طبیعی، بسیج و تشکل‌های مردمی و اعضای جوامع محلی این شهرستان‌ها، تلاشی را برای مهار آتش سوزی آغاز و دنبال کرده اند.

براساس این گزارش، دامنه حریق در این منطقه صعب العبور، گسترده است و روز گذشته نیز هلال احمر یک بالگرد برای تامین و انتقال نیرو، تجهیزات و آب به ارتفاعات، وارد صحنه کرده است.

همزمان با وقوع حریق در کوه سیاه که شهر‌های ارسنجان، مرودشت، سیدان و بخشی از شهرستان خرامه را در همجواری خود دارد، مناطقی از منابع طبیعی شرق فارس نیز دست به گریبان آتش سوزی شده‌اند.

منابع محلی اعلام کردند که محیط بانان و کارکنان منابع طبیعی، در اغلب نقاط استان فارس، اکنون با همراهی بسیج، نیروی انتظامی، گروه‌های محلی و تشکل‌های زیست محیطی، درگیر خاموش کردن حریق در نقاط مختلف فارس هستند.

روابط عمومی استانداری فارس نیز اعلام کرده است که هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر از شهرستان‌های مختلف برای اطفاء حریق در مراتع و جنگل‌های کوه صف، کوه سیاه و نقاط حائل بین سه شهرستان ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد برای کمک به اطفاء حریق حضور دارند.

براساس این خبر، علیرغم وزش باد در منطقه، آتش حدود ۸۵ درصد از مناطق یاد شده مهار و اطفاء شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی