تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

۳ میلیون دوز واکسن سینوفارم به ایران می‌رسد/ این واکسن‌ها به چه افرادی تزریق می‌شود؟

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو از ورود ۳ میلیون دوز واکسن سینوفارم چین به کشور در روز‌های پیش رو خبر داد.

کد خبر: ۹۸۸۳۲
۰۹:۱۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

۳ میلیون دوز واکسن سینوفارم در راه ایران

دیدارنیوز ـ سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در حالی که همه دنیا برای تأمین دارو دچار مشکلاتی هستند، ما افتخار داریم که جزو یکی از تولیدکنندگان واکسن در دنیا هستیم.

وی با عنوان این مطلب که ایران جزو انگشت‌شمارترین کشور‌های دنیا است که توانایی تولید و ساخت همه پلتفرم‌های واکسن کرونا را دارد، ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت چنانچه واکسن به دستشان برسد روزانه ۲۵۰ هزار دوز تزریق انجام خواهند داد.

محمدی از ورود ۳ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در روز‌های آینده خبر داد و افزود: این میزان واکسن در کنار واکسن‌های برکت و پاستور که هفته قبل مجوز مصرف اضطراری را گرفتند، سبب می‌شود تا اواخر تیرماه در تزریق واکسن کرونا به یک سرعت نسبی برسیم و بعد از آن یقیناً میزان تولید واکسن کووایران برکت بیشتر خواهد شد و پس از آن حداقل ماهی ۴.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: خوش‌بین هستیم که سرعت تزریق واکسن در کشور به روزانه ۲۵۰ هزار دوز برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت آماده تحویل است که این تعداد تا پایان تیرماه به ۴ میلیون دوز می‌رسد و تا این لحظه حدود ۳۲۰ هزار دوز واکسن تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده و برای توزیع به شهر‌های جنوبی کشور آماده شده است.

محمدی خطاب به کسانی که منتظر تزریق دوز دوم واکسن هستند، گفت: کسانی که دوز اول را واکسن باهارات (هندی) دریافت کردند، دوز دوم را هم از همان دریافت کرده‌اند و به آن‌ها تزریق شده است. در خصوص واکسن آسترازنکا بخشی از افرادی که دوز اول را واکسن آسترازنکا دریافت کردند، دوز دوم خود را هم دریافت کرده و تعدادی از این افراد که باقی مانده‌اند هم با وارد شدن محموله دیگری از این واکسن در تیرماه جاری دوز دوم خود را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص واکسن سینوفارم هم توضیح داد: بخشی از ۳ میلیون دوز واکسن که در چند روز آینده وارد می‌شود، صرف دوز دوم افرادی می‌شود که دوز اول سینوفارم را دریافت کرده‌اند. بخشی دیگری از این محموله برای افراد بالای ۶۰ سال است که قصد تزریق واکسن دارند.

منبع: مهر
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی