تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نخست وزیر اسپانیا با رهبر کاتالونیا دیدار کرد

نخست وزیر اسپانیا برای نخستین بار با "پره آراگونز"، رهبر جدید منطقه کاتالونیا در شهر مادرید دیدار کرد.

کد خبر: ۹۸۴۰۴
۱۲:۵۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

نخست وزیر اسپانیا با رهبر کاتالونیا دیدار کرد

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو طرف بر سر بازگشایی مذاکرات بر سر نزاع سیاسی این منطقه در ماه سپتامبر توافق کردند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، در توئیتی درباره این دیدار گفت، دولت مرکزی اسپانیا "یک مرحله جدید را در راستای جستجوی راه حل‌های مشترکی که زندگی همه شهروندان را بهبود می‌بخشند" افتتاح کرده است.

آراگونز اظهار کرد که این نشست اختلافات میان دو رهبر را برجسته کرد.
آراگونز بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: اولین دیدار با پدرو سانچز نشان داد مواضع ما تا چه حد دور باقی مانده‌اند و همینطور اختلافات واضحی که در قبال حل نزاع وجود دارند را نشان داد.

آراگونز از مادرید خواست به کاتالونیا اجازه برگزاری همه پرسی استقلال بدهد، در حالی که سانچز این ایده را رد کرد.
آراگونز گفت: یک نزاع سیاسی وجود دارد که باید از طریق گفتگو، مذاکره و اراده برای دستیابی به توافق حل و فصل شود. و این توافق باید از سوی شهروندان کاتالونیا از طریق یک رای گیری تایید شود.

نسشت روز سه شنبه بعد از آن برگزار شد که سانچز اخیرا ۹ تن از رهبران جدایی طلب کاتالونیا را در اقدامی به نشانه حسن نیت و با هدف کاستن از تنشها بین دو طرف مورد عفو قرار داد.

این جدایی طلبها به دلیل دست داشتن در همه پرسی غیرقانونی استقلال در کاتالونیا در اول اکتبر ۲۰۱۷، به حبس محکوم شده بودند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی