تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نمکی

حضور بدون دعوت مردم؛ علت ازدحام در مراکز واکسیناسیون/ از امروز مدیریت می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد گفت: علت ازدحام اخیر این بوده که مردم بدون دعوت از طرف ما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

کد خبر: ۹۸۲۶۹
۱۶:۴۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

نمکی علت ازدحام در مراکز واکسیناسیون

دیدارنیوز ـ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگویی، در رابطه با ازدحام در مراکز واکسیناسیون تاکید کرد: اتفاقی که اخیرا در تهران رخ داد و در هیچ شهر دیگری چه کوچک و بزرگ شاهد آن نبودیم، به دو نکته اصلی بر می‌گشت؛ یکی بحثی که به دلیل تاخیر در ارسال واکسن در پی بدعهدی کسانی که با ما قرارداد داشتند، ایجاد شد. دوم، چون مردم سراسیمه می‌آمدند و بدون دعوت از طرف ما و ارسال پیامک به مراکز سلامت مراجعه می‌کردند، بی‌نظمی ایجاد شد. مردم حتی به مناطقی مراجعه می‌کردند که آنجا پرونده سلامت نداشتند، در حالیکه ما به اندازه نیاز آن منطقه واکسن فرستاده بودیم.


بیشتر بخوانید: قیمت واکسن‌های مشهور کرونا در دنیا


وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد و قطعا برای واکسیناسیون گروه‌های جدید به ۲ دلیل با مشکل مواجه نمی‌شویم؛ یک اینکه: واکسن‌های داخلی رسید و دوم واکسن خارجی به اندازه کافی در حال رسیدن است. از همه این‌ها مهم‌تر مبنای واکسیناسیون، دعوتی است که با پیامک از طریق سیستم بهداشتی به مردم می‌شود تا در موعد مقرر مراجعه کنند.

وزیر بهداشت افزود: برای واکسیناسیون با مجموعه بسیج و هلال احمر و مجموعه‌های دیگر در جریان هستیم تا بتوانیم پایگاه‌های بیشتری راه‌اندازی کنیم.

نمکی با بیان اینکه امکان واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را داریم گفت: این اتفاقی که افتاد بسیار گذراست و از امروز مدیریت می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید و توزیع واکسن برکت شروع شده است. امروز اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور را هم در کمیسیون قانونی صادر شده است و به مجموعه واکسن‌ها اضافه شد.

وزیر بهداشت در رابطه با واکسیناسیون خبرنگاران هم اظهار کرد: ما فهرست خبرنگاران را از وزارت ارشاد خواستیم و قرار است به زودی به ما برسد تا خبرنگارانی که پرریسک‌ترند و در شرایط اضطراری قرار دارند، واکسن دریافت کنند.

منبع: همشهری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی