تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سخنگوی وزارت خارجه: اهمیتی ندارد احیای برجام در دولت روحانی انجام شود یا دولت رئیسی

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مذاکرات وین گفت: اهمیتی ندارد در کدام بازه زمانی و دولت توافق صورت بگیرد. اگر همین الان توافق جمع بندی شود و تصمیمات را همه طرف ها بگیرند ما حتی یک ساعت کار را به عقب نخواهیم انداخت.

کد خبر: ۹۸۰۵۲
۱۳:۴۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

خطیب‌زاده: درباره پاک شدن اطلاعات دوربین‌های آژانس تصمیمی اتخاذ نشده است

دیدارنیوز - سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت حضوری برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین و بحث تفاهم فنی با آژانس و این‌که بعد از چند روز از پایان دور ششم آیا همچنان امیدوار هستید که دور بعدی دور پایانی باشد؟ گفت:‌ قانون مجلس درباره تعهدات و وظایف دولت کاملا روشن است و در همین چارچوب حرکت شده است. موضوع توافق فنی با آژانس و ادامه و عدم ادامه آن موضوع بحثی است که همچنان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است چه درباره ادامه یا عدم ادامه آن و همچنین درباره پاک شدن اطلاعات تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی بیان کرد: گفت‌وگوها به جایی رسیده که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را بگیرند. تصمیماتی که باید اتخاذ می‌کردیم اتخاذ کردیم و منتظریم دولت‌های مقابل به شمول آمریکا تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین و این‌که اگر گفت‌وگوها ادامه یابد نماینده رسمی دولت منتخب در ایران در این مذاکرات حضور می‌یابد و یا مذاکرات در دولت بعد ادامه می‌یابد؟ گفت: اهمیتی ندارد در کدام بازه زمانی و دولت توافق صورت بگیرد. اگر همین الان توافق جمع بندی شود و تصمیمات را همه طرف ها بگیرند ما حتی یک ساعت کار را به عقب نخواهیم انداخت. مهم تامین منافع ایران و مردم ایران از بستر گفت‌وگوهاست و هر زمان رخ دهد اعلام می‌کنیم. تصمیم در این موضوع به این دولت و آن دولت برنمی‌گردد. دولت‌ها بخشی از پروسه تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی