تیتر امروز

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر نام آشنای ادبیات فارسی:

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد

در هفتمین برنامه از گپی‌نو، با محمود فتوحی، استاد و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات فارسی به گفت‌و‌گو پرداختیم و با او پیرامون مفهوم ایران در شعر فارسی خصوصا قصاید مدحی سخن گفتیم.
برای اجرای قصاص به خانواده قاتل پول بدهید!/ ناگفته‌های روحانی از تماس تلفنی با اوباما/ محاصره کاراکاس؛ تمرین خفگی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

برای اجرای قصاص به خانواده قاتل پول بدهید!/ ناگفته‌های روحانی از تماس تلفنی با اوباما/ محاصره کاراکاس؛ تمرین خفگی

این صد و چهلمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...

تامین ۱۳ درصد هزینه‌های جاری مترو از فروش بلیت

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با انتشار ویروس کرونا و کاهش مسافران مترو در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۳ درصد هزینه‌های جاری بهره برداری از مترو از طریق فروش بلیت تامین شد.

کد خبر: ۹۷۷۸۱
۱۹:۱۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

تامین برخی هزینه‌های جاری مترو از فروش بلیت

دیدارنیوز ـ علی عبداله پور با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت‌های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه تصریح کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تامین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده و مترو تنها با فروش بلیت و کمک‌های شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.

وی در ادامه گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخش‌های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه‌های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم.

عبداله پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبارنیاز بود، خاطرنشان کرد: امسال باتوجه تغییر قیمت‌ها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمئنا این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده تنها ۵۰ درصد از درآمد‌های پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سخت‌تر کرده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درآمد‌های مترو از هیچ طریقی جبران نشد، اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.

برچسب ها: مترو
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر