تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پس لرزه انتخاب رئیسی در فضای سیاسی عراق

پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ایران باعث وحشت مصطفی الکاظمی و تغییر سیاست وی در قبال حشد الشعبی شده است.

کد خبر: ۹۷۶۶۹
۱۱:۳۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

پس لرزه انتخاب رئیسی در فضای سیاسی عراق

دیدارنیوز - دولت‌های شیعی عراقی همراه با محور مقاومت در ۸ سال خیر به دلیل مواضع غلط شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی بی ثبات شده و توفیقی به دست نیاوردند تا اینکه مصطفی الکاظمی که آشکارا مواضعی ضد ایران و محور مقاومت دارد به نخست وزیری رسید و بنا را بر محدود کردن شدید حشد الشعبی و بازداشت فرماندهان آن گذاشت که با پاسخ‌های جدی حشد الشعبی هم روبرو شده است.

اما پس از انتخابات ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی که مواضعی متفاوت از دولت حسن روحانی در سیاست خارجی خواهد داشت، مصطفی الکاظمی تغییر موضع داده و رویکرد دیگری در پیش گرفته است.

 «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به رژه رزمندگان حشد شعبی که قرار است صبح روز شنبه در اردوگاه شهید المحمداوی استان دیالی برگزار ‎شود، اظهار داشت، حشد الشعبی شاخه اصلی و مهم کشور و یک نهاد نظامی مرتبط با فرمانده‌کل نیرو‌های مسلح عراق است که تحت امر فرماندهی‌کل عملیات مشترک کار می‌کند و مصطفی الکاظمی فرمانده‌کل نیرو‌های مسلح عراق در رژه نظامی رزمندگان الحشد حضور خواهد داشت.

حضور الکاظمی در این مراسم نشان می‌دهد که وی پیام انتخاب رئیسی را به خوبی دریافت کرده و می‌داند دوران عدم حمایت دولت ایران از مقاومت عراق سپری شده است و میز بین الملل تحریریه پیش بینی می‌کند که دولت الکاظمی ماه‌های آخر خود را سپری کرده و به زودی جای خود را به دولتی مردمی خواهد داد.

منبع: تحریریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
عجب تحلیل های آنتیک و نابی نشر میدهید . بگویید همه آزانس های معتبر بین المللی بیایند زانوی ادب در محضر استاد بزنند . مطابق این تحلیل دریافتیم دولت آقای روحانی مقوم دولت الکاظمی در بغداد است و حالا که قرار است رییسی بیاد الکاظمی پشتوانه سیاسی خود را از دست داده و سقوط میکند . یعنی همه علافی 6 ماهه برای رایزنیهای گروههای عراقی که منتج به برنده شدن یک ائتلاف در عراق شد و ان ائتلاف الکاظمی را بعنوان نخست وزیر معرفی کرد همه نتیجه ی بخش دیپلماسی ایران یعنی وزارت امورخارجه دولت روحانی بوده و صد البته بخش میدان که نیروی قدس سپاه هست توانی برای شکل دهی به یک ائتلاف دیگر به موازات و تعیین یک نخست وزیر همسو با خودش در عراق نبوده است . و جنش مردمی عراق و خشونتها و تظاهرات که اتفاقا ضد ایرانی نیز بود هیچ اثری در صحنه سیاسی عراق نداشت . پس نتیجه میگیریم که دولت آقای روحانی انقدرها هم که مخالفانش میگویند در عرصه سیاست منطقه ای بی هنر نبوده و هنرمندیهای زایدی داشته که البته از دست دادن بازار صادراتی عراق و التماس به عراقی ها برای گشودن دروازه واردات مواد غذایی به ایران از عوارض سوء بی مدیریتی نبوده بلکه حکمتهایی در ان نهفته بوده تا شاید ایندگان بتوانند رمز انر بگشایند و صد البته اینکه در ارتباط با همسایگان عرب جنوبی ناموفق بوده ایم انهم به اقای رییسی برمیگردد که میخواسته طی 4 سال خود را اماده انتخابات کند و همین موجب بدگمانی عربستان و متحدینش شده است و اینکه افغانستان هم گفته آب مجانی تمام شد و آب در برابر نفت نیز برمیگردد به اقای قالیباف که خانه شان در جوار غربی مرزهای افغانستان بوده است .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی