تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

لایحه رتبه بندی معلمان نیامده اصلاح لازم شد!

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان دارای اشکالات متعدد و نیازمند اصلاح است.

کد خبر: ۹۶۹۸۷
۱۳:۳۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

لایحه رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز ـ محمد صفایی دلویی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات لایحه رتبه بندی معلمان در گناباد افزود: این لایحه که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، خام و دارای اشکالات متعددی است و ابتدا قرار بود در سال ۱۳۹۵ توسط دولت ارایه شود و در برنامه ششم توسه کشور اجرا شود، ولی با تاخیر و امسال تدوین و به مجلس ارایه شد.

وی در ادامه این جلسه که با هدف استفاده از نقطه نظرات مسوولان ذیربط و معلمان شهرستان‌های گناباد و بجستان در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان برگزار شد ادامه داد: باید تمام نقاط قوت و ضعف این لایحه به صورت کامل بررسی شود و در بررسی آن در کمیسیون آموزش مجلس این مسائل را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نادیده شدن خدمت در مناطق محروم، اعمال مدرک دوم برای حوزه اداری، توجه به مشکلات بازنشستگان در نظام رتبه بندی و شاخص‌های مربوطه و همطرازی آموزش و پرورش با مزایای دانشگاه‌های عالی را از جمله درخواست‌های فرهنگیان در بررسی این لایحه دانست.

صفایی ابراز امیدواری کرد که زمان بررسی لوایح در مجلس شورای اسلامی از نقطه نظرات استان‌ها بیش از پیش استفاده شود.

رییس آموزش و پرورش گناباد هم مهمترین انتقادات به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان را کاهش انگیزه بین پرسنل اداری به علت عدم تعلق رتبه بندی دانست.

حسین احمدی گفت: نیرو‌هایی که در اداره حضور دارند از بطن آموزشگاه‌ها و کلاس‌ها در جایگاه مسوولیت و تصمیم گیری قرار گرفته اند و شرایط کاری سخت تری را تجربه می‌کنند چرا که تصمیمات کلی و برنامه ریزی در حوزه اداری گرفته می‌شود.

حمیدرضا رمضانی رییس آموزش و پرورش شهرستان بجستان نیز با اشاره به این که لایحه رتبه بندی معلمان نیازمند بررسی بیشتر است گفت: باید در لایحه امتیازاتی به خدمت در مناطق محروم داده شود.

رییس پارلمان معلمان آموزش و پرورش گناباد هم گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از بسیاری از اهداف خود فاصله گرفته و از نواقص مهم آن عدم توجه به لیاقت‌های علمی و پژوهشی این افراد و جداسازی کادر اداری از معلمان است در حالی که این ۲ بخش در کنار هم و از ارکان مهم آموزش و پرورش هستند

مجید دانا گفت: در ابتدا قرار بود تا آموزش و پرورش در رتبه بندی مثل دانشگاه‌ها دیده شود تا رتبه بندی معلمان در راستای تلاش آن‌ها برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی باشد، ولی در لایحه فوق به این مساله توجه نشده است.

وی تصریح کرد: این لایحه اگر تصویب نشود بهتر از آن است که با این نواقص تصویب شود و مجلس نباید عجولانه آن را بررسی کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی ۱۸ خرداد ماه جاری با کلیات لایحه رتبه بندی معلمان موافقت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی