تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مرگ مشهورترین شیرِ روی زمین

صورت زخمی، شیر مشهوری که در پناهگاه حیات وحش ماسای مارا در کنیا زندگی می‌کرد، به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

کد خبر: ۹۶۷۰۰
۱۵:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

مرگ مشهورترین شیرِ روی زمین

دیدارنیوز ـ صورت زخمی، شیر مشهوری که در پناهگاه حیات وحش ماسای مارا در کنیا زندگی می‌کرد، به مرگ طبیعی از دنیا رفت. بر اساس پست فیس‌بوک پناهگاه حیات وحش ماسای مارا، صورت زخمی ساعت ۱ بعدازظهر روز ۱۱ ژوئن نفس آخرش را کشید و در آرامش، به دور از اذیت و آزار خودرو‌ها یا کفتارها، درگذشت.

به گزارش مطبوعات کنیا، «صورت زخمی» را پادشاه تمام شیر‌های پناهگاه حیات وحش می‌دانند، چرا که با ۱۲ سال، بیشترین دوران حکومت را به نام خود ثبت کرده و همه از او می‌ترسیدند و به او احترام می‌گذاشتند. این شیر مشهور در سال ۲۰۱۲ هنگام ساخت لانه به همراه برادرانش، یکی از چشمانش را از دست داد و از آن زمان تا لحظه مرگ با یک چشم زندگی کرد. در آن زمان راه رفتن او نیز با مشکل مواجه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که گروه جدیدی از شیر‌های قدرتمند پس از پایان یافتن عصر «صورت زخمی»، لانه او را تصرف کرده‌اند، اما این مسئله چیزی از ابهت او کم نکرد. او وقتی فهمید دوره‌اش سر آمده و باید ماسای مارا را برای همیشه ترک کند، مسیر بسیار طولانی را با پای پیاده پیمود تا به زادگاهش بازگردد. در طول مسیر، اتفاقات عجیبی رخ می‌داد. هر جا او با گله‌ای از شیر‌ها روبرو می‌شد، آن‌ها بخشی از غذایشان را به او می‌دادند.

پادشاه مارا آخرین شامش را در زادگاهش خورد، جایی که برادرانش بخشی از یک اسب آبی را به او دادند. پس از آن بود که «صورت زخمی» از دنیا رفت و اعضای قبیله‌اش را در غم و اندوه فرو برد

منبع: تابناک
برچسب ها: حیات وحش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی