تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سندرومی که گریبانگیر افراد باهوش می‌‎شود

یک روانشناس بالینی گفت: مبتلایان به سندروم آسپرگر از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند.

کد خبر: ۹۶۵۵۷
۰۷:۴۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

سندرومی که گریبانگیر افراد باهوش می‌‎شود

دیدارنیوز ـ ناهید کرمانی دکتری مشاوره خانواده و کودک اظهار کرد: سندروم آسپرگر یکی از انواع مشکلات عصب رشدی است که به دو شکل خود را در افراد نشان می‌دهد. افراد مبتلا به این بیماری به دو دسته افراد باهوش و افرادی با روابط عمومی ضعیف که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند، تقسیم می‌شوند.

او افزود: سندروم آسپرگر همان بیماری اوتیسم از نوع خفیف است که در دوران بارداری خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله عفونت‌های دوره بارداری، بیماری تیروئید، مشکلات عصبی و ژنتیکی در جنین بروز می‌کند.

این روانشناس بالینی بیان کرد: کودکان مبتلا به این نوع بیماری از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند بنابراین در حل مسائل پیچیده و ریاضیات به خوبی عمل می‌کنند.

کرمانی گفت: از عوارض این بیماری می‌توان به ضعیف بودن روابط اجتماعی، دوری از اجتماعات و بروز رفتار‌های وسواس گونه اشاره کرد که این موضوعات معمولا سبب طرد شدن آن‌ها از جامعه خواهد شد.

او افزود: منشا اصلی بروز این بیماری همچنان ناشناخته است، اما برای درمان آن از حواس پنجگانه استفاده می‌شود در واقع به کمک این روش‌ها عملکرد اجرای مغز تا حد قابل توجهی افزایش و بهبود می‌یابد، زیرا زمانی که عملکرد اجرای مغز بهبود می‌آید حافظه فعال نیز بهتر عمل می‌کند و در نتیجه تمام این موارد فرد بیمار تعامل و یادگیری بهتری را خواهد داشت.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی