تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ثبت نام وام ودیعه مسکن آغاز شد/ جزئیات نحوه ثبت نام و بازپرداخت تسهیلات

ثبت‌نام دریافت کمک‌ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شد.

کد خبر: ۹۶۳۱۲
۱۲:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

ثبت نام وام ودیعه مسکن

دیدارنیوز ـ نرخ رهن و اجاره مسکن در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و مستاجران را هر سال موقع تمدید قرارداد حسابی عافلگیر و دچار سردرگمی می‌کند. در حالیکه رقم‌های پیشنهادی از سوی مالکان گاهی چنان ... منتظره است که اغلب مستاجران توان پرداخت را ندارند. برخی دیگر هم به اجبار با پیشنهاد‌های کذایی مالکان کنار می‌آیند تا حداقل یکسال دیگر خیالشان را از بابت جا به جایی و رفتن به بنگاه‌های املاک برای جست وجوی ملک مورد نظر راحت کنند.

اما از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و شرایط پیچیده‌ای که بر اثر این بیماری مهلک برای مردم به وجود آمد ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرارداد‌های پایان یافته اجاره مسکن را تا دوسال تمدید کرد.

پس از مدتی هم در این ستاد پیشنهاد وام ودیعه مسکن مطرح شد و بعد از برگزاری چندین جلسه بالاخره این پیشنهاد از تابستان سال گذشته به تصویب رسید. سال گذشته مبلغ این وام که اوایل سال ۹۹ به تصویب رسید برای شهر تهران ۵۰ میلیون تومان بود و در کلان‌شهر‌ها و سایر شهر‌ها نیز ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان اعلام شد. این وام با نرخ سود ۱۳ درصد و یک ساله به مستاجران پرداخت شد. البته شیوه پرداخت ۳ ساله و با موافقت بانک مورد نظر ۵ ساله هم برای آن در نظر گرفته شد.

امسال با توجه به افزایش گرانی و تورم به وجود آمده ستاد ملی کرونا مبلغ وام ودیعه را بیشتر کرد و مبلغ این تسهیلات را در شهر تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش داد. برای کلانشهر‌ها و دیگر شهرستان‌ها نیز ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

همچنین وزارت راه و شهر سازی اعلام کرده همه مستاجران باید با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بانک‌ها باید تا پایان آذر این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند. مستاجران هم باید تا پایان شهریور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی و آنچه که سال گذشته اجرا شد، مدارک لازم برای ثبت نام شامل:

۱- متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

۲- متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

۳-- تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی می­‌بایست مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد؛ همراه با کد رهگیری

۴- شناسنامه و کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل

۵- گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر. متقاضی می‌تواند برای مدارک سابقه سکونت یکی از موارد ذیل را بارگذاری کند: گواهی تولد متقاضی، همسر و فرزندان (تصویر صفحه اول شناسنامه) جواز کسب شاغلان صنوف برای متقاضی و همسر، سابقه پرداخت بیمه (درمانی، سلامت همگانی و …) برای متقاضی و همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی و همسر، گواهی تحصیلی فرزندان وگواهی مبنی بر محل پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان.

۶- گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و حساب رایانه فرد متقاضی برای وثیقه وام، در غیر این‌صورت سفته ارائه دهد.

۷- دریافت نکردن هیچگونه تسهیلات مسکن از دولت از خانه سازمانی تا زمین و طرح‌های ملی مسکن (یعنی همان سبز بودن فرم ج)

۸- صاحب ملک نبودن از سال ۸۴ به بعد

۹- واحد‌های مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متر در تهران / خانه‌های استیجاری کمتر از ۹۰ متر در بقیه شهر‌ها

۱۰- چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌­گردد. همچنین برای افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد، ضمانت توسط این نهاد‌ها صورت می‌گیرد و نیازی به مدارک بالا نیست. باید به خود نهاد حمایت‌کننده مراجعه کنند.

سود وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۰

با درنظر گرفتن شیوه بازپرداخت سال قبل بازپرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۰ به دو صورت خواهد بود: یکی آن‌که مستأجر پس از دریافت وام، فقط کارمزد و سود آنرا به صورت ماهانه می‌پردازد و در انتهای دوره اصل وام را به صورت کامل به بانک برمی‌گرداند. گفته شده است که که این وام با سود ۱۳ درصدی با مدت بازپرداخت یک ساله در نظر گرفته شده است.

در روش دیگر بازپرداخت وام ودیعه ۳ ساله با سود ۱۲ درصدی است. در این شیوه نیز وام مستقیم به مستأجر پرداخت می‌شود. سود وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیونی ۱۳.۷ میلیون تومان، وام ۵۰ ملیون تومانی ۷.۸ میلیون تومان و وام ۲۵ میلیون تومانی ۴.۹ میلیون تومان است.

البته سال گذشته، بازپرداخت ۵ ساله نیز مد نظر قرار گرفته بود و افراد می‌توانستند با نظر و تایید بانک مورد نظر، وام خود را طی ۵ سال تسویه کنند. باید دید امسال نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است یا خیر؟

به این ترتیب در دوره ۳ ساله، قسط وام ۷۰ میلیونی، ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان است. قسط وام ۴۰ میلیونی، یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان است. وام ۲۵ میلیونی نیز ۸۳۰ هزار تومان است.

برچسب ها: وام مسکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی