تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نکاتی برای تمیز کردن کپک‌های خانه

خانم‌های خانه داری که با مشکلاتی مانند بوی بد خانه و تمیز کردن حمام مواجه هستند می‌توانند با استفاده از نکات خانه داری نمناک راه حلی آسان برای این مشکل پیدا کنند.

کد خبر: ۹۶۲۱۱
۰۸:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

نکاتی برای تمیز کردن کپک‌های خانه

دیدارنیوز ـ ممکن است شما هم با برخی از مشکلات در خانه داری رو به رو شده باشید که شاید به نظر زیاد بزرگ نباشند، اما برطرف کردن شان تاثیر بزرگی به دنبال دارد بوی بد، کپک و. ما در این بخش از نکات خانه داری در نمناک برای این گونه مشکلات شما راه حلی داریم.

خوشبو کردن خانه با پنبه


روش‌های مختلفی برای خوشبو کردن خانه وجود دارد، اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از پنبه برای این کار است. شاید باور نکنید، اما می‌توانید پنبه به این نرمی، بو‌های سفت و سخت را از بین ببرید.

ابتدا یک تکه پنبه را به ادکلن مورد علاقه خود آغشته کنید و داخل کیسه جاروبرقی قرار دهید سپس شروع به جارو کشیدن کنید. خواهید دید با این روش تمام بو‌های بد از بین می‌روند و فضا پر از رایحه خوش می‌شود.


از بین بردن کپک در حمام و روی سرامیک

کپک در همه جا به خصوص اطراف وسایل و بین کاشی‌ها رشد می‌کنند وبرخی از مواقع از بین بردن آن‌ها با شستشوی ساده امکان پذیر نیست و باید با ترفند‌هایی همراه باشد که در زیر برای شما آورده ایم.

نمک دریا

نمک دریا راه حلی عالی برای ازبین بردن قارچ است، زیرا سطوح را ضد عفونی می‌کند و رطوبت را از فضا‌های بسته جذب می‌کند و مانع از ایجاد لکه‌های سیاه بر روی سرویس بهداشتی و حمام می‌شود.


سرکه سفید

سرکه لکه‌های تیره و هر گونه قارچ و باکتری را که در خانه، حمام و یا سرویس بهداشتی و... یافت می‌شود را از بین می‌برد.

مقداری سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و روی سطوح قارچ زده اسپری کرده و ۱ ساعت صبر کنید و پس از ۱ ساعت محل را با آب داغ بشویید و با یک حوله خشک کنید.

آمونیاک

آمونیاک را داخل یک بطری بریزید و بر روی سطوح قارچ زده اسپری کنید و سپس با یک برس قارچ‌ها و کپک‌ها را بشویید به یاد داشته باشید که هرگز آمونیاک را با مایع سفید کننده ترکیب نکنید، زیرا موجب تولید گاز‌های سمی بسیار خطرناک می‌شود.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه ۳ درصد را در یک بطری اسپری بریزید و روی سطوح قارچ زده اسپری کنید و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را با آب بشویید و محل را خشک کنید.


جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد قارچی، و ضد باکتری دارد و از رشد قارچ جلوگیری می‌کند. استفاده از جوش شیرین لکه‌های سیاه را از بین می‌برد.

از بین بردن بوی سوختگی برنج

احتمالا برای همه ما پیش آمده که برنج مان ته بگیرد و یا بسوزد، شما در چنین مواقعی چه راهکاری به ذهنتان می‌رسد؟ اگر هنگامی که مهمان دارید این اتفاق برایتان پیش آید چه می‌کنید؟ راه حل‌های زیر برای رفع بوی سوختگی برنج بسیار سودمند هستند.

از بین بردن بوی سوختگی برنج با استفاده از نان

هنگامی که برنج شما ته گرفت سریعا یک تکه نان روی برنج بگذارید، لازم نیست نان را داخل برنج یا لابلای برنج‌ها قرار دهید فقط تکه نان را روی سطح برنج قرار داده و دم کنی را بگذارید. سپس وقتی که برنج دم کشید تکه نان را از قابلمه خارج کنید. گذاشتن نان روی برنج سبب می‌شود که نان بوی سوختگی را به خود جذب کند. حالا با خیال راحت برنج را در دیس بکشید و بر سر میز غذا ببرید.

از بین بردن بوی سوختگی برنج با استفاده از پیاز

بدون شک سوختن و ته گرفتن برنج برای هر کسی اتفاق می‌افتد که با بوی بدی همراه است. برای خلاصی از این بو یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود می‌گیرد. این روش کارایی بالایی دارد و اکثر کدبانو‌ها حتما آن را امتحان کرده اند.


رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از آب لیمو

برای رفع بوی سوختگی از برنج یک تکه پنبه تمیز برداشته و آن را به آب لیمو آغشته کنید سپس آنرا داخل یک دستمال کاغذی تمیز بپیچید و روی برنج قرار دهید و در قابلمه یا دم کنی را بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه پنبه را از قابلمه خارج کنید. خواهید دید آب لیمو بوی سوختگی برنج را کاملا برطرف می‌کند.


رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از حبه قند

برای رفع بوی سوختگی از برنج در قابلمه را برداشته و چند حبه قند را لابلای برنج‌ها قرار دهید. حبه قند‌ها پس از چند دقیقه بوی سوختگی برنج را به خود جذب می‌کنند و سبب می‌شوند برنج دیگر بو ندهد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی