تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ایران ۱ ـ عراق صفر؛ سربلند در «آزمون» منامه

در آخرین و حساس‌ترین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی ایران به مصاف عراق رفته است. ایران برای صعود بی حرف و حدیث باید رقیب سنتی‌اش را شکست دهد.

کد خبر: ۹۶۲۰۳
۲۱:۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

 ایران عراق

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: ورزشگاه المحرق بحرین امشب میزبان حساس‌ترین بازی گروه C انتخابی جام جهانی است. تیم ملی ایران با لباس یکدست سفید به مصاف عراق می‌رود.

ترکیب ابتدایی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) ، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی زاده و سردار آزمون

ترکیب ابتدایی عراق: جلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطفان، صفاهادی، علی مهاوی، همام طارق، بشار رسن، مهند علی

با سوت ایلگیز تانتاشف داور مسابقه، رقابت پرهیجان ایران و عراق شروع شد. همانطور که انتظار می‌رفت هر دو تیم با بازی فیزیکی کارشان را آغاز کردند. 

دقیقه 3: اولین ضربه کاشته را عراق زد که خطری روی دروازه ایران ایجاد نکرد.

دقیقه 12: خطای طارق روی جهانبخش نیز منجر به کارت زرد برای او شد. 

دقیقه 8: اولین ضربه کرنر را صادق محرمی به دست آورد که با ارسال بلند، توپ به میانه مخیدان برگشت و با خطای احمد نوراللهی روی طارق، اولین کارت زرد بازی هم به هافبک ایران نشان داده شد.

دقیقه 15: شوت صفا هادی به دست مدافع ایران خورد و عراقی‌ها معتقد به پنالتی بودند اما داور چنین نظری نداشت. ضربه کرنر نیز روی دروازه آمد که با برخورد مهند علی و بیرانوند همراه شد و برای لحظاتی بازی متشنج شد.

دقیقه 18: ایران با حوصله بازی می کند و عراق نیز سعی در پرس اسران دارد. سردار آزمون در موقعیت آفساید یک گل زد که مردود شد.

دقیقه 22: از دست دادن توپ منجر به ضد حمله عراق شد و توپ در اختیار مهند علی بود که عزت‌الههی اجازه کار را به او نداد.

دقیقه 29: پاسکاری سردار آزمون و طارمی منجر به یک خطر روی دروازه عراق شد. مدافعان عراق با شتاب و عجله توپ را برگرداندند و در ریباند هم نزدیک بود موقعیت تازه‌ای ایجاد کنند.

گل اول ایران: بالاخره حوصله ایران نتیجه داد و یک حمله درست و حسابی باعث شد به گل برسیم. پاس حاج‌صفی در دهانه دروازه را سردار آزمون با یک ضربه دقیق به گل تبدیل کرد.

ایران ۱ عراق صفر

دقیقه 41: خطای جهانبخش باعث شد داور به او کارت زرد نشان دهد.

نیمه دوم

دقیقه 47: در ابتدای بازی در نیمه دوم این عراق بود که اولین فرصت را ایجاد کرد و شوت بشار کمی بیرانوند را به زحمت انداخت. او در بازگشت، توپ تند و تیزی را به سوی زمن عراق فرستاد که با خطای هند مدافعان این تیم مواجه شد.

عراق در فاصله دقایق 50 تا 60 بیشتر صاحب توپ میدان بود اما نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند. آنها چند باری کرنر زدند و ضربه کاشته نیز به دست آوردند اما دفاع تیمی ایران خوب عمل کرد و نشان داد بر روند بازی مسلط است.

حتی تعویض مهند علی با ایمن حسین نیز تاثیری بر روند کلی عراق ایجاد نکرد.

دقیقه 70: اسکوچیچی میلاد سرلک و مهرداد محمدی را به زمین فرستاد.

دقیقه 73: باز هم همکاری سردار و طارمی یک فرصت را برای مهدی ایجاد کرد که شوت او را دروازه‌بان عراق مهار کرد. 

دقیقه 77: مهدی قایدی و سامان قدوس وارد زمین شدند تا توپ را در میانه میدان کنترل کنند. 

دقیقه 85: دو حمله پیاپی با دو شوت خوب از قدوس و احمد نوراللهی همراه شد اما دروازه‌بان عراق هر دو توپ را برگرداند.

دقیقه 90: داور 5 دقیقه اضافه اعلام کرد گرچه به نظر نمی‌آید عراق بتواند در این دقایق به گل برسد.

دقیقه 93: کاوه رضایی به جای قلی‌زاده وارد زمین شد.  

دقیقه 94: کاشته به نع ایران مبدل به پرتاب اوت شد.

دقیقه 95: کاوه رضایی تا دهانه دروازه عراق پیش رفت و پاس عالی او را مهدی قایدی نتوانست به گل دوم تبدیل کند. 

داور بلافاصله بعد از این فرصت سوت پایالن را زد و به این ترتیب ایران با به دست آوردن 4 برد از 4 بازی همه طلسم‌های مربوط به بحرین، عراق و منامه را شکست داد. ایران به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی