تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

وعده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد طبق انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نیست.

کد خبر: ۹۵۹۷۵
۱۵:۲۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دیدارنیوز ـ ممکن است متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درخواست آن‌ها را به صورت کامل برآورده نکند. اما قطعا در شرایط فعلی کشور همراه با تحریم‌های ظالمانه عرصه بین‌الملل، شیوع کرونا و دشواری‌های اقتصادی ناشی از آن، به عنوان یک دستاورد ارزشمند در کارنامه دولت دوازدهم ثبت شود.

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که از هشت سال قبل که تحت عنوان «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با کش وقوس‌های فراوانی روبه‌رو شد و سرانجام در مرداد سال ۹۹ حقوق ماهانه آن‌ها را در مرحله اول از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد، حمایتی که برای دستیابی به هدف اصلی طرح یعنی ترمیم حقوق جامعه بازنشسته کشور باید تکمیل می‌شد


بیشتر بخوانید: احتمال صدور مجوز اعمال کامل فوق العاده ویژه فرهنگیان


طبق این متناسب‌سازی بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده و بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه، کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات دریافت خواهند کرد.

در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی آمده است: «اول: اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت.

دوم: جبران ۷۵% عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری

سوم: با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.»

علاوه بر مواردیکه گفته شد با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال این ماده قانونی و افزایش مزایای جانبی سبب شد، دریافتی هیچ مستمری‌بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نباشد.

در این راستا مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در تاریخ ۶ خرداد در نشست خبری در خصوص این متناسب‌سازی اعلام کرد: «برای ترمیم حقوق جامعه بازنشستگی کشور طی یک سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای افزایش حقوق این جمعیت، متناسب‌سازی و همچنین همسان‌سازی انجام پذیرفت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
خطاب به آقایان صادقی ودهقان کیا.باسلام فقط بگوئید.مگر۷۵درصدضریب ترقیب مربوط به مرحله اول بوده یانه؟اگرمیگوئیدمربوط به مرحله دوم هست مگرمرحله دوم ازاسفندنبود؟پس چرافقط فروردین راکردیدپیراهن عثمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
به پیر به پیغمبر هیچ نشد چنان میگویید محقر شد که ذهن انسان آب میفتد به والله همان اشو همان کاسه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
به پیر به پیغمبر هیچ نشد چنان میگویید محقر شد که ذهن انسان آب میفتد به والله همان اشو همان کاسه است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی