تیتر امروز

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره

این صد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است
یک دیپلمات با سابقه وزارت امورخارجه در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است

به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود. این آتش‌بس به هیچ عنوان، پایداری نداشته و ما در میانه راه قرار داریم. رژیم صهیونیستی، قطعا تلاش خواهد کرد که ضربات دیگری به...
حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید
گفت و گوی دیدار با روانشناس و استاد دانشگاه:

حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید

توجه به جنبه‌های سلامت روان مردم پس از جنگ ایران و اسراییل همچنان بهانه گفت و گوی دیدار با متخصصان و روانشناسان است. گفت‌و‌گو با دکتر سید حسین المدنی، روانشناس و استاد دانشگاه را بخوانید.

مانعی برای دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد وجود ندارد

رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: بانوانی که حجاب و پوشش صحیح را رعایت کنند منعی برای دوچرخه‌سواری ندارند.

کد خبر: ۹۵۸۰۲
۲۰:۲۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

 دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد

دیدارنیوز ـ مدیر روابط‌عمومی معاونت عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهددر گفتگو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: تا سال ۹۷ حدود ۱۲۵ کیلومتر از مسیر دوچرخه‌سواری در شهر مشهد به بهره‌برداری رسید و از سال ۹۷ تا کنون با بودجه‌هایی که برای تکمیل این طرح اختصاص یافت ۱۳۵کیلومتر دیگر نیز به این مسیر اضافه شد. در مجموع ۲۶۰کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری با ۴۰ ایستگاه در سطح شهر مشهد به بهره‌برداری رسیده است.

مجید بخت‌آزما افزود: در مرحله اول با مطالعات جامع حمل‌ونقل پاک، بر اساس ظرفیت‌های شهر مشهد، ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری برای این شهر پیش‌بینی شده بود که این طرح به طور کامل در ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج قرعه کشی سایپا شنبه ۲۲ خرداد+ لینک اسامی برندگان سایپا


وی با اعلام اینکه یکی از اهداف شهرداری مشهد پیوستگی در مسیر دوچرخه‌سواری بوده است، ادامه داد: تا جایی که برای شهرداری مقدور بوده این مسیر‌ها را از معابر عبور داده‌اند و در مکان‌هایی که در معابر امکان ادامه نبوده، مسیر را به شکلی تغییر داده‌ایم که پیوستگی آن حفظ شود.

بخت‌آزما اظهار کرد: دوچرخه‌سواری یک نوع مُد جدید در حمل‌ونقل محسوب می‌شود که در بعضی از شهر‌ها یک مُد تفریحی و بعضی دیگر مُد ورزشی دارد، اما در مشهد علاوه بر این‌ها در کنار توسعه مسیر‌های دوچرخه به تسهیل در رفت‌وآمد نیز توجه ویژه‌ای شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خط یک قطار شهری مشهد، مسیر شرق به غرب شهر را طی می‌کند، گفت: مسیر دوچرخه‌سواری طوری طراحی شده که بعضی از ایستگاه‌های دوچرخه به ایستگاه‌های این خط ریلی و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی منتهی می‌شود. دوچرخه‌های بای‌دو که در این مسیر‌ها استفاده می‌شود کاملا ساخت کارخانه‌های داخلی بوده، همچنین تمام تجهیزات و نرم‌افزار اینترنتی استفاده از این دوچرخه‌ها نیز بومی‌ساز است. مردم مشهد از دوچرخه‌های اشتراکی استقبال بسیار خوبی دارند به‌طوری که روزانه ۳۰۰ تراکنش در این زمینه انجام می‌شود.

بخت‌آزما اظهار کرد: بهار سال ۱۴۰۰ نوعی شکوفایی و بهار دوچرخه‌سواری نیز در مشهد محسوب می‌شود، به این شکل که در ساعت ۸ یا ۹ شب در بولوار‌های وکیل‌آباد و ملک‌آباد بیش از ۹۵ درصد تردد‌ها توسط دوچرخه انجام می‌شود و به ندرت اتومبیل یا حتی عابر پیاده در این مسیر‌ها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات و آماری که از سایت دیوار تهیه شد در فروردین سال ۹۹ بیشترین آمار خرید و فروش دوچرخه کشور در شهر مشهد به ثبت رسیده است، افزود: کلانشهر‌ها در فصل زمستان با پدیده وارونگی که دلیل اصلی آلودگی هواست مواجه می‌شوند. در زمستان پارسال و از ابتدای امسال در شهر مشهد روز‌های آلوده بسیار کم‌تری نسبت به سال‌های پیش ثبت شده، که یکی از دلایل آن گسترش استفاده از دوچرخه در این شهر است.

توسعه دوچرخه‌سواری در مشهد

رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی درباره توسعه دوچرخه‌سواری گفت: در چند سال اخیر دوچرخه‌سواری همگانی در شهر مشهد توسعه و پیشرفت زیادش داشته است و هر روز به تعداد دوچرخه و دوچرخه‌سوار‌ها اضافه می‌شود.

مهدی روزبهانه با بیان اینکه در کشور ما دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه نمی‌شناسند و به دوچرخه به عنوان یک وسیله تفریحی نگاه می‌کنند، افزود: دوچرخه هنوز در قوانین راهنمایی و رانندگی جایگاه ویژه‌ای ندارد، اما در هنگام بروز تصادف در گزارش پلیس به عنوان وسیله نقلیه معرفی می‌شود. اگر دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می‌شود، باید امکانات و قوانین وسیله نقلیه نیز برایش اجرا و رعایت شود.

وی ادامه داد: بعضی از مسئولان با دوچرخه‌سواری بانوان در ملأ عام مخالف هستند و این مساله نیز توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کنترل می‌شود.

روزبهانه اظهار کرد: این محدودیت‌ها به خاطر رعایت نکردن صحیح حجاب و استفاده از لباس‌های نامناسب تعداد محدودی از دوچرخه‌سواران به‌وجود آمد. کسانی که این موازین را رعایت کنند هیچگونه منعی برای دوچرخه‌سواری ندارند.

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير