تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...

توحش، بیماری یا قحطی؟

کارگردان نمایش «توحش» که قرار است از اواخر خرداد روی صحنه برود معتقد است این اثر یک تراژدی است از رنج انسان مدرن.

کد خبر: ۹۵۷۳۶
۱۳:۰۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

توحش، بیماری یا قحطی؟

دیدارنیوز ـ حسین اناری کارگردان نمایش «توحش» که از ۳۰ خرداد در سالن شماره ۲ تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود درباره مضمون اصلی نمایش می‌گوید: درونمایه این نمایش درباره تغییر است. این که ما تغییر را تکامل ببینیم یا انقلاب. در حقیقت ماجرای اصلی در نگاه مخاطب و انتخاب او می‌گذرد که این تغییر را چگونه ببیند.

اناری در ادامه تصریح می‌کند: توحش نمایش ایرانی نیست. در واقع این نمایش مرز نمی‌شناسد و قائل به مرز‌های جغرافیایی نیست. محور اصلی داستان توحش زندگی یا رنج زنانه است. این کارگردان تئاتر درباره فرم اجرای اثر می‌گوید: این نمایش با آنچه از تئاتر رئال انتظار می‌رود فاصله قابل توجهی دارد و روی لبه تیغ حرکت می‌کند. توحش متنی امروزی دارد، اما قالب اجرای آن تراژدی انتخاب شده است.

او ادامه می‌دهد: با توجه به همین ساختار دولبه است که ما از ژانر تراژدی کمک گرفتیم. در حقیقت متن می‌طلبید که به صورت تراژدی اجرا شود. آثار نمایشی رئال به طور طبیعی در قالب درام ملودرام یا کمدی اجرا می‌شوند، اما از نظر من شاخص نمایش توحش این است که با وجود مضمون رئال آن در قالب تراژدی اجرا شود و شاید از این منظر به مذاق تماشاگر خوش نیاید و او را دچار مکث و تفکر کند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به وضعیت رکود حاکم بر همه فضا‌های فرهنگی در شرایط کرونا می‌گوید: ما با امید پیش می‌رویم و تنها با این هدف که چراغ سالن روشن بماند سراغ اجرا‌های جدید می‌رویم. به هر ترتیب در شرایط کرونا و ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها امید ما به مخاطبی است که در هر شرایطی خوراک فرهنگی خود را تامین می‌کند و سراغ تئاتر می‌رود.

نمایش «توحش» نوشته علیرضا افشار نادری که حسین اناری آن را کارگردانی می‌کند درباره خانواده‌ای در شهری بی‌طرف است که از سمت شمال و جنوب درگیر جنگ و نزاع و قحطی می‌شود. پس از مرگ پدر و مادر، فرزندان این شهر... کمند کلبادی، محمد تاجیک، محمدپوریا هلالی، احسان صاحبدادی و هلیا هامرز در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

گزارش از وجیهه امیرخانی

برچسب ها: تئاتر هنرمندان
ارسال نظرات