تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

ادامه آموزش مجازی دانشگاه‌ها پس از کرونا

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد استادان و دانشجویان کشور از ادامه یافتن کلاس‌های مجازی حتی بعد از کرونا رضایت کافی دارند.

کد خبر: ۹۵۱۶۶
۱۳:۲۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

آموزش مجازی دانشگاه‌ها پس از کرونا | صدور مجوز ۵۰ درصدی برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری

دیدارنیوز ـ علی‌اکبر صفوی رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره قابلیت استفاده مجدد از آموزش‌های الکترونیکی در کنار آموزش‌های حضوری بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم در خصوص اعمال سیاست‌های دانشگاه‌ها برای نحوه اجرای آموزش‌ها از اول مهر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌های خوبی در آموزش‌های الکترونیکی ایجاد شده و محتواهای خوبی هم در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها تولید شده، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در اسفند ۹۹ نظام‌نامه جدید آموزش عالی را مصوب و ابلاغ کرده است.

صفوی تصریح کرد: در نظام‌نامه فوق نوشته شده که دانشگاه‌ها مجازند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از برنامه‌های حضوری خود را حتی بعد از کرونا به صورت الکترونیکی انجام دهند. البته در این زمینه سطح‌بندی‌هایی هم وجود دارد، برای مثال دانشگاه‌های سطح یک ۵۰ درصد و دانشگاه‌های سطح دو ۳۰ درصد می‌توانند این آیین‌نامه را اجرا کنند.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر استادان مهارت کافی را درخصوص برگزاری کلاس‌های مجازی کسب کرده‌اند و دانشگاه‌ها هم محتوای زیادی تولید کرده‌اند، بنابراین دانشگاه‌ها مجازند حتی بعد از دوران کرونا ۵۰ درصد آموزش‌ها را به صورت مجازی پیش ببرند.

دروس کم‌اهمیت مجازی برگزار شوند

صفوی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند دروس کم‌اهمیت‌تر خود را از قبیل دروس نظری در ترم آینده مجازی برگزار کنند و در مقابل به برگزاری دروس مهم‌تر مانند دروس عملی اقدام کنند. درباره هیچ سیاست واضحی که به صورت ویژه طراحی شده باشد در حال حاضر مذاکره نشده است، اما متناسب با آن باید دید که آیا کشور توان لازم را در خصوص واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا مهر دارد یا خیر. در صورت تحقق این امر، وزارت علوم تا مهر سناریوهای گوناگونی را برای برگزاری کلاس‌های عملی در نظر می‌گیرد و آن‌ها را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد استادان و دانشجویان کشور از ادامه یافتن کلاس‌های مجازی حتی بعد از کرونا رضایت کافی دارند.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد