تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

فساد در هر رده باید بهنگام افشا شود نه پس از اتمام مسئولیت!

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: فساد در هر رده باید بهنگام افشا و تعقیب شود نه پس از اتمام مسئولیت. 

کد خبر: ۹۴۸۶۸
۰۸:۴۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

فساد در هر رده باید بهنگام افشا شود نه پس از اتمام مسئولیت!

دیدارنیوز - محمدصالح نقره کار در ارتباط با طرح «ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت» که در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد، گفت:  هر گونه محدودیت در اقامت و سفر و امد و شد شهروندان نیازمند دلیل است و قانونگذار اجازه نداده بی ضابطه ممانعت از حق شود. 

وی افزود: تحدید حق امری استثنایی و  خلاف اطلاق قانون است‌، چه اینکه ماده ۴۸ منشور حقوق شهروندی با اقتباس از قوانین امره اشعار دارد که "حق هر شهروند است که آزادانه در داخل کشور رفت‌وآمد کند و از ایران خارج و یا به ایران وارد شود، مگر این‌که به‌موجب قانون این حق محدود شده باشد."

نقره کار ادامه داد:  طبق ماده ۴۹ منشور حقوق شهروندی،" حق شهروندان است که در هر نقطه از سرزمین ایران، اقامت و سکونت کنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از محل اقامت خود تبعید کرد یا از اقامت در محل موردعلاقه‌اش ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور ساخت مگر در مواردی که قانون مقرر می‌دارد."

این وکیل دادگستری تصریح کرد: اینکه ما مدیران کشور را پس از دوره مسئولیت آن ها، محروم از یک حق شهروندی کنیم موجه نیست و اگر قرارست مدیران، کنترل و مراقبت شوند تا از فساد و اعوجاج مصون باشند، باید در همان دوران مسئولیت خود رصد شوند و اینکه اعمال محدودیت ناروا شود موجه نیست.

 نقره کار گفت:محدودیت رفت و آمد و اقامت مدیران خلاف اصل آزادی اراده شهروند و یک تاسیس نارواست.
این حقوقدان ادامه داد: سنت غلطی است که تا مدیری کنار رفت تازه پرونده اش گشوده شود.
وی در پایان گفت: فساد در هر رده باید بهنگام افشا و تعقیب شود نه پس از اتمام مسئولیت. 


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی