تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

پارسایی: در مناظره اول کلی گویی شد

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مناظره اول فقط کلی گویی انجام شد، گفت: صداوسیما باید از کاندیدهای انتخابات سوال می کرد که چه برنامه ای برای اجرای  فصل سوم قانون اساسی دارند.

کد خبر: ۹۴۸۶۳
۰۸:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

پارسایی: در مناظره اول کلی گویی شد

دیدارنیوز - بهرام پارسایی با بیان اینکه مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری به نوعی  تنزل جایگاه انتخابات و ریاست جمهوری بود، اظهار کرد: افرادی که کاندیدای انتخابات شده اند باید برنامه های خود درباره مسائل اصلی و مهم کشور ارائه بدهند و از آنها در این زمینه سوال شود.موضوعاتی که در آن مناظره مطرح شد کلی بود و به موضوعات بسیار مهمتر که دغدغه جامعه است اشاره نشد

وی با اشاره به فصل سوم قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت ، ادامه داد: صداوسیما باید از کاندیدهای انتخابات سوال می کرد که چه برنامه ای برای اجرای این فصل از قانون اساسی دارند و نظر آنها درباره  اصول حقوق ملت چیست؟در فصل سوم به حقوقی مانند تساوی مردم با هر نژاد و قوم ، تساوی زن و مرد،حق آزادی مدنی، برگزاری تجمع مسالمت آمیز، تامین شغل و مسکن، ممنوعیت تفتیش عقاید، آزادی رسانه ها و فعالیت آزادنه احزاب  اشاره شده و این فصل مترقی ترین فصول قانون اساسی است ولی این فصل تاکنون  به خوبی اجرا نشده و معطل مانده است. لازم است مردم این فصل را با دقت مرور کرده  و بررسی کنند آیا نامزدهای انتخابات برنامه ای برای اجرای این فصل از قانون اساسی دارند؟

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تامین شغل و مسکن مناسب برای مردم وظیفه دولت است. داوطلبان انتخابات هم به این موضوع اشاره کرده اند اما باید بگویند در این شرایط اقتصادی کشور  چه برنامه ای برای تحقق این حقوق مردم دارند. آنها همچنین باید برای اجرای قانون بر زمین مانده و اجرا نشده برنامه ارائه کنند.صداو سیما هم باید درباره حقوق ملت از کاندیدا ها سوال کند.

وی با طرح این پرسش که چرا در مناظره درباره مشکلات بیماری کرونا و موانع واکسیناسیون سوال نشد، گفت: این بیماری با معیشت و اقتصاد جامعه گره خورده است و اهمیت زیادی دارد اما در مناظره مطرح نشد.مسائل دیگری مثل حوادث بعد گران کردن بنزین، نفوذ در دستگاه ها و ایجاد انفجار در تاسیسات هسته ای، مذاکرات برجامی در وین، مشکلات اقتصادی مردم و نبود تناسب میان هزینه ها و درآمد کارگران و حقوق بگیران، سرنوشت fatf، دخالت نهادهای فراقانونی، اجرا نشدن برخی قوانین از کاندیداها سوال نمی شود؟اگر مناظره های بعدی هم مانند مناظره قبلی باشد، موفقیتی در جذب نظر مخاطبان و کسانی که قصدی برای رای دادن ندارند، کسب نخواهد کرد.

پارسایی ادامه داد: رییس جمهور وظیفه اجرای قانون اساسی را دارد و باید پاسخ دهد که چگونه آن را اجرا می کند تاکنون هیچ دولتی نتوانسته است که فصل سوم قانون اساسی را به شکل مناسبی اجرا کند. آیا شغل و مسکن مناسب برای مردم تهیه شده است؟ آیا آزادی های مدنی و سیاسی و رسانه ای مناسب بوده؟ آیا حق برگزاری مسالمت آمیز تجمعات برآورده شده است؟ اگر دولتی بخواهد این فصل از قانون اساسی را اجرا کند، باید تمام سیاست های خود را براساس آن فصل تنظیم کند. دولتی که در روابط بین الملل دنبال تنش باشد، نمی تواند فصل سوم قانون اساسی یعنی حقوق مردم در زمینه معیشت، شغل، مسکن و تامین اجتماعی را اجرایی کند.

پارسایی در پایان گفت: اگر رییس جمهور فصل سوم قانون اساسی را اجرا کند، بسیاری از مشکلات کشور می شود. مردم هم بهتر است فصل سوم قانون اساسی را مرور کرده و آن را با وعده های نامزدهای انتخابات مقایسه کنند که آیا آنها در این زمینه برنامه ای دارند؟


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی