تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قطر دلیل عدم توافق با اسرائیل را اعلام کرد

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز جمعه در گفت و گو با سی ان بی سی گفت که سازش بین کشورش ورژیم صهیونیستی در گرو حل جدال بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی است اما دوحه در نهایت نوری در افق این تونل تاریک نمی بیند.

کد خبر: ۹۴۵۷۳
۱۴:۴۴ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

قطر دلیل عدم توافق با اسرائیل را اعلام کرد

دیدارنیوز - به گزارش سی ان بی سی (CNBC) وزیر امور خارجه قطر در حاشیه کنفرانس اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ روسیه افزود: علت اینکه دوحه روابطی با اسرائیل برقرار نمی کند اشغال سرزمین های فلسطینیان است.

محمد بن عبدالرحمن تصریح کرد: علت همچنان پابرجاست و هیچ گامی به سوی صلح وجود ندارد و ما نوری در انتهای این تونل تاریک نمی بینیم.

وزیر خارجه قطر بر این باور است که «ابتدا باید درباره این جدال بحث کرد بعد از آن گام ها به سوی صلح با اسرائیل برداشته شود.»

برخی منابع مانند الجزیره قطر چنین گزارش کردند که محمد بن عبدالرحمن آمادگی کشورش را برای «ایفای نقش میانجی بی طرف در همه قضایای منطقه» ابراز کرد و از اسرائیل خواست «درباره حق فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل اعتراف کند.»

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت: اختلافات میان ایران و کشورهای همسایه می‌تواند با گفت و گوی مستقیم حل و فصل شود.
آل ثانی افزود: توصیه ما به ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] این است که بیایید در یک گفت وگوی منطقه‌ای بر سر [یک میز] بنشینیم.
وی در بخشی از سخنانش هم گفت: توافق هسته‌ای به نفع کشورهای حاشیه خلیج [فارس]‌ است و موجب ثبات در منطقه خواهد شد.
وی افزود:قطر برای برقراری صلح در منطقه شریک مورد اعتمادی است و ایمان داریم که برای حل مشکلات و اختلافات راه حل نظامی مناسب نیست و مشکلات باید از راه های دیپلماتیک حل شود.چشم انداز ما در قطر رسیدن به یک چارچوب امنیتی و نظامی است.

آل ثانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بحران لبنان پرداخت و تصریح کرد: بحران در این کشور برای همه کشورها نگران کننده است و این کشور شرایط خطرناکی دارد.

وی در خصوص عادی سازی رابطه‌ قطر و سوریه گفت: دوحه تا زمانی که هیچ تغییراتی در واقعیت رخ ندهد، برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با سوریه تلاش نمی‌کند. ‌
آل ثانی به کمک های کشورش به غزه اشاره کرد و افزود: دوحه از سال ۲۰۱۲ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه اختصاص داده و است.

وی همچنین گفت: اتهام اسرائیل به قطر برای کمک مالی به برخی سازمان‌های تروریستی در واقع بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای تحریف واقعیت‌هایی است که دولت دوحه با آن روبروست.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی