تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته‌جمعی کودکان بومی تحقیق کند

کارشناسان مستقل امور حقوق بشر سازمان ملل از مقامات کانادا و کلیسای کاتولیک خواستند، درباره ماجرای یک گور دسته‌جمعی کشف شده که مربوط به کودکان مدرسه بومیان این کشور است ، تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهند.

کد خبر: ۹۴۵۶۵
۱۳:۱۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته‌جمعی کودکان بومی تحقیق کند

دیدارنیوز: کارشناسان سازمان ملل از مقامات دولتی کانادا خواستند تا در مورد این گور دسته‌جمعی کشف شده و همچنین شناسایی عوامل مرگ این کودکان بومی تحقیقات انجام دهند و در راستای شناسایی باقی مانده اجساد در این گور دسته‌جمعی گام بردارند.

این کارشناسان تاکید کردند: عوامل قضایی کانادا باید تحقیقات جنایی در مورد تمامی مرگ‌ومیر‌های مشکوک و همچنین اتهام شکنجه و خشونت‌های جنسی علیه کودکان در مدارس بومیان این کشور انجام دهند و عوامل این اقدامات علیه کودکان بومی مادامی که زنده باشند، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و مجازات شوند.

این کارشناسان مستقل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی و ارائه گزارش در مورد یک مسئله خاص مربوط به حقوق بشر در جهان و یا اوضاع حقوق بشری کشوری خاص منصوب شده اند.

کشف گور جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیای کانادا، د روز‌های اخیر، در حالی جنجال‌های داخلی و خارجی به دنبال داشته که رسانه‌های جهان نیز این رویداد تکان دهنده را اشکار شدن فصل تاریکی در وضعیت حقوق بشر کانادا توصیف کرده‌اند.

این حادثه دردناک جامعه کانادا را آن چنان تکان داده که گروه‌های مختلف را نگران کرده و به همین دلیل درخواست‌های گسترده‌ای برای انجام تحقیقات در این راستا و همچنین شفافیت درباره علل بروز این حادثه از سوی مقامات، نهاد‌ها و گروه‌های مختلف مطرح شده است.

به دنبال وقوع این حادثه غیرمنتظره، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور «فصل تاریک و شرم آور تاریخ کشورش» و حادثه‌ای دلخراش توصیف کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی