تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

جولان کرونای آفریقایی در لارستان فارس؛ روستای بریز قرنطینه شد

روستای بریز از توابع بخش مرکزی لارستان استان فارس این روز‌ها محلی برای جولان ویروس جهش یافته آفریقایی وانگلیسی شده و با تصمیم دانشکده علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونا و همچنین مسئولان محلی این روستا تا اطلاع بعدی قرنطینه شد.

کد خبر: ۹۴۲۴۶
۱۳:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

جولان کرونای آفریقایی در لارستان فارس

دیدارنیوز ـ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: روز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰ هشت نفر به کرونای آفریقایی و انگلیسی در این روستا مبتلا شدند.

وحید یگانه اظهار داشت: از این هشت مورد چهار نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی و چهار نفر به کرونای آفریقایی مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: جزئیات این تصمیم و قرنطینه شدن نیز به مردم روستای بریز اعلام شده و هرگونه ورود و خروج به این روستا و انجام مراسم و آیین‌های عبادی و سیاسی در این روستا نیز تعطیل شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علم پزشکی لارستان اضافه کرد: هشتم خردادماه جاری نیز یک نفر به کرونای جهش یافته آفریقایی در این روستا مبتلا شده بود.

یگانه ادامه داد: فرد مبتلا در این شهرستان یک خانم۶۱ ساله‌ای بود که با سابقه بیماری دیابت و علائم سردرد و سرفه به واحد واگیر معاونت بهداشتی مراجعه کرد که آزمایش پی سی آر انجام گرفت و به آزمایشگاه مرجع شیراز ارسال شد که پس اعلام نتیجه آزمایش مشخص شد که این شخص به کرونای آفریقایی مبتلا شده است.

وی گفت: با توجه به سرعت سرایت این نوع از ویروس کرونا، از اهالی روستای بریز درخواست می‌کنیم که از رفت و آمد خانوادگی به شدت اجتناب و همکاران بهداشتی را در قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک یاری کنند.

یگانه گفت: با توجه به قرنطینه شدن روستای بریز لارستان و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته از اهالی منطقه لارستان که در استان هرمزگان و به ویژه شهر‌های قشم و درگهان شاغل هستند درخواست می‌کنیم که از سفر به لارستان تا سفید شدن اوضاع استان هرمزگان پرهیز کنند.

وی بیان کرد: قرابت‌های عاطفی و نیز ارتباطات و مراودات اجتماعی ریشه دار با استان هرمزگان به عنوان یکی از مناطق بحرانی و با قرمز کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی، از چالش‌های اساسی و محلی برای جولان دادن و شیوع دوباره و افزایش مبتلایان به این ویروس در شهر‌های جنوبی فارس بویژه لارستان شده است.

البته این تجربه تلخ یکبار در خصوص کویید ۱۹ دامن لارستان و شهر‌های جنوبی فارس را گرفته بود و وقتی موج گسترده کرونا در تیرماه ۹۹به هرمزگان رسید همان مواقع نیز دانشکده علوم پزشکی لارستان و ستاد مدیریت کرونا هشدار جدی نسبت به ورود این ویروس به مناطق جنوبی فارس دادند که این هشدار‌ها چندان جدی گرفته نشد و لارستان نیز با پیک سنگین و موج فزاینده کرونا مواجه شد.

به لحاظ رنگ بندی کرونایی لارستان در وضعیت نارنجی است.

یگانه همچنین با اشاره به تزریق واکسن کرونا گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۹۸ دوز واکسن به جمعیت تحت پوشش و گروه‌های هدف در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی شامل لارستان، خنج و اوز تزریق شده است.

"بریز" روستایی از توابع بخش مرکزی لارستان در استان فارس و فاصله آن تا شهر لار ۴۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان‌های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی