تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ابراهیم رئیسی: نمی‌توانم درد و رنج مردم را ببینم

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت، دولت دلالی و رانت خواری و پارتی بازی نیست، بلکه دولت، دولت تولید و فعالیت برای گره گشایی مشکلات مردم و مردمی و برای ایرانی قوی خواهد بود.

کد خبر: ۹۴۱۰۶
۲۲:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

ابراهیم رئیسی: نمی‌توانم درد و رنج مردم را ببینم

دیدارنیوز - حجت الاسلام والمسلمین  سیدابراهیم‌رئیسی عصر امروز (سه‌شنبه) ۱۱ خرداد در برنامه با دوربین از شبکه یک سیما گفت: انگیزه بنده حقیر برای حضور در انتخابات را شما خوب می دانید، انگیزه من دیدن مشکلات و رنج های مردم عزیز و برخی از ناامیدی ها و کاستی هایی که نباید در سفره مردم نسبت به مسایل معیشتی باشد، است. ما در دستگاه قضایی وظیفه برخورد با فساد را برعهده داریم حتما باید با کسی که فساد می کند برخورد شود، اما ریشه های فساد کجاست؟

وی با بیان اینکه اجرای عدالت خواست همه مردم است افزود: ما هر گونه بی عدالتی را در هر کجا امری مذموم می دانیم.  من بنده سرباز این نظام و کشور و خدمتگذار هستم. لبیک گفتن و پاسخ مثبت به خواست مردم وظیفه ام است و نمی توانم درد و رنج شما را ببینم.
وی افزود: مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را یکی از وظایف مهم می دانیم و می شود در قوه مجریه  آنرا انجام داد.‌ برخورد با بی عدالتی ها و ریشه کن کردن فقر امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: وضع فعلی قابل قبول نیست و باید آنرا تغییر داد. سخن از یک جناح و احزاب و بگومگوها نیست، سخن از اراده ملی است. دولت، دولت دلالی و رانت خواری و پارتی بازی نیست، بلکه دولت تولید و فعالیت برای گره گشایی مشکلات مردم و مردمی و برای ایرانی قوی خواهد بود.
وی افزود: انگیزه بنده از حضور در این عرصه، خواست شما مردم عزیز بود.  اگر نمی شد کاری کرد، هرگز وارد این عرصه نمی شدم. من هویتم هویتی است که با مردم و رزمندگان و حرکت جهادی شکل گرفته است.

رییسی تاکید کرد: من چگونه از درد مردم دردم نیاید؟! بله من مسول قوه مهم کشور هستم، ننشستم در اتاقی دستور دهم، چرا نیایم به کارخانه ها و پیش جوان ها؟ زیرا باید یک مسول  از درد مردم دردش بگیرد.
وی افزود: دولت توانمند و جهادی و با اقتدار و مردمی می تواند هم مشکل معیشتی و هم کسب و کار را حل کند. این کشور امکان بالندگی و پیشرفت دارد و عزم و اراده جدی و مدیریت جهادی  می خواهد.  باید برنامه ریزی کرد و اولا هزینه ها که افزایش یافته کاهش یابد و به این وضعیت که مردم را ناامید کرده خاتمه دهیم.

رییسی ادامه داد: من دوست دارم نخبگان اگر نظر و نقدی دارند بگویند من در قوه قضاییه با برنامه وارد شدم. الان قوه قضاییه هم ریل گذاری شده و کار را پیش میبرد، لذا می شود تحول را ایجاد کرد. عین سند تحول را باید در دولت هم ایجاد کرد.
رییسی تاکید کرد: با کنار گذاشتن ناامیدی ها و یک دنیای امید به نقاط روشن خواهیم رسید. مدیری که با درد مردم احساس درد نکند، باید درباره خود تردید کند.

وی ادامه داد: باید معوقات بانکی تمام شود. باید گرانی کنترل شود.  مساله مسکن و  هزینه سلامت مهم  است که باید برای اینها راهکارهایی پیدا شود. ان شاءالله به سمت تورم یک رقمی برویم.
رییسی ادامه داد: کسر بودجه که جزو ام المسایل کشور است باید کاهش یابد و خلق نقدینگی مهم است.  باید نقدینگی مدیریت شود و به سمت تولید رود. اگر تولید افزایش یابد نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد:  ما باید مجموعه بخش های کشور را در مساله بهبود کسب و کار فعال کنیم. مدیریت در بازار مهم است و  ما مداخله در بازار را نمی پسندیم، ولی معتقدیم باید بازار هدایت و حمایت و نظارت شود. باید قوانین اجرا شود زیرا ما مشکل قانون نداریم.
وی ادامه داد: مساله اول ما در دولت شایسته سالاری است. بحث جناح و حزب و گروه نیست بحث من استفاده از همه ظرفیت های کشور است و مبارزه با فساد و شفافیت در دولت مهم است.  باید رابطه کالاهای اساسی  که در سفره مردم است  با ارز را قطع کنیم و به سمت خودکفایی برویم. ما باید بسمت استقلال کشاورزی یعنی نان و گوشت و مرغ مردم و سالادی که در سفره مردم است برویم.
وی خطاب به مردم افزود: امروز حضور و مشارکت و نقش آفرینی و رای شما مردم عزیز مهم است و قهر کردن از صندوق رای نمی شود. شما ناامید شدی و ... همه را می دانم ولی حضور در این راه مهم است ما در جهت شکل دادن دولت مردمی هستیم برای شکل یافتن ایرانی قوی و این کار شدنی است زیرا امروز نقش جوانان مهم است.
وی ادامه داد: ما نمی پسندیم دست دولت در جیب مردم برود. اینکه دولت کسری بودجه اش را بخواهد از بورس و بانک مرکزی حل کند؛ مشکل ایجاد می کند و  باید به سمتی برویم که ارزش پول مردم افزایش یابد نه شعاری باشد. محوریت دولت مردمی بر اجرای عدالت خواهد بود.  

وی ادامه داد: مساله اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی ها و آسیب های اجتماعی و دیگر مشکلات با حضور شما مردم عزیز قابل حل است. هزینه مردم درباره مسکن را می توان حل کرد. مساله اجاره نشینی مردم و مساله خانه دار شدن مردم مهم است.  امکان تولید مسکن و راه انداختن اقتصاد پیشران و ایجاد مسکن ۴ میلیون در ۴ سال امکان پذیر است.  مساله زمین را می شود بعنوان هزینه ها در ساخت مسکن و سوداگری را کاهش داد.
رییسی ادامه داد: سلامت مردم مهم است  و الان ۴۳ درصد از هزینه ها را  مردم نسبت به درمان پرداخت می کنند که امکان کاهش آن وجود دارد.  دسترسی به تخصص درمانی را باید افزایش دهیم که قابل انجام هست.  اگر این کار صورت گیرد که حتما صورت می دهیم و تخصیص کارت سلامت برای ۷۰ درصد مردم امکان پذیر هست. کسی که درد دارد، دردش کافی است که مرکز درمانی می رود و ما نباید  دردی بر دردهای او بیفزاییم.

وی ادامه داد: راهکار کسب درامد ، مساله اشتغال است و ۴۰ درصد دستگاه ها  غیرفعال است که باید به چرخه تولید بیایند و امکان پذیر است و ما در دستگاه قضایی  ۲ هزار دستگاه تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کردیم.  من دیروز رفتم کارخانه ای و گفتم چرا مشکل داری؟ گفت نقدینگی مشکلم است و باید  رشد نقدینگی  تبدیل به تولید شود.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام پولی و مالی مدنظر است.
رئیسی درباره برخورد با قاچاق کالا گفت: ما در قوه قضاییه پرونده های زیادی در این زمینه رسیدگی کردیم اما آیا حل می شود؟ راهکارش چیست؟  راهکارش  این است که پولش از کجا می آید.  این پول اگر درست ردیابی شود،  باید در تولید بیاید و  نظارت بر پول حاصل از صادرات باید در تولید بیاید.  
وی افزود: دیگر مساله مهم برنامه ریزی تسهیلات است که باید به سمت تولید بیاید و  راهکار دارد و آن هم این است که  باید منابع منجمد بانک ها به چرخه تولید بیاید.
وی افزود: من به بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها سر زده‌ام و اعتقاد دارم بسیاری از آن‌ها با یک امضاء به چرخه تولید برمی‌گردد.
وی با طرح این سوال که مردم را چه رنج می‌دهد؟ گفت: باید برنامه ریزی کرد تا هزینه‌های افزایش پیدا کرده، کاهش پیدا کند تا امید به مردم برگردد.
وی افزود: من با مشورت نخبگانی که مسئله حل کردند، مشورت کردم و برنامه ای تهیه کردم که بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند و گره‌ها را وا می‌کند.
وی افزود:  ما شاهد تورم ۳۲۰ درصدی در هشت سال گذشته بودیم. امکان تغییر وضعیت وجود دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
بخدا اقای ریبسی درد و رنج مردم و می بینید ولی به ابرو خم نمی اورید بیش از سه ساله بدلیل قاضیان بی کفایتتان حبس میکشم کارم عشقم مالم ازدستم رفته. حتی حقوقم یارانه ام و معیشتیم قطع است ایا کسی معسر شناخته بشه کمکی یا حمایتی نمی کنند؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی