تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

اختصاص پایانه ویژه برای مسافران از کشور‌های پرخطر کرونایی در انگلیس

با رفع محدودیت‌های دولت انگلیس برای سفر‌های تفریحی خارجی، فرودگاه اصلی این کشور موسوم به هیترو یکی از پایانه‌های خود را برای مسافرانی اختصاص داده که از مناطق پرخطر کرونایی وارد کشور می‌شوند.

کد خبر: ۹۴۰۵۹
۱۵:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

اختصاص پایانه ویژه برای مسافران از کشور‌های پرخطر کرونا

دیدارنیوز ـ از امروز (سه‌شنبه) مسافرانی که از فهرست کشور‌های قرمز وارد انگلیس می‌شوند وارد پایانه سوم فرودگاه هیترو می‌شوند که بر اثر کاهش سفر‌های خارجی طی یک سال گذشته از مدار خدمات رسانی خارج شده بود. این تصمیم پس از آن گرفته شد که ماموران مرزی فرودگاه و افکار عمومی نسبت به تراکم مسافران ورودی از کشور‌های مختلف در فرودگاه ابراز نگرانی کردند.

دولت انگلیس از ۱۷ «مه» (۲۷ اردیبهشت) محدودیت‌ها برای سفر‌های خارجی را آسان کرد تا از خسارت بیشتر صنعت گردشگری که به مرز ورشکستگی رسیده، جلوگیری کند. در قوانین جدید، کشور‌های جهان بر اساس اوضاع کرونا به سه دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند.

به این ترتیب مسافرانی که از کشور‌های قرمز و زرد وارد انگلیس باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند، با این تفاوت که مسافران کشور‌های قرمز باید در هتل‌های مورد تائید دولت قرنطینه و هزینه سنگینی را پرداخت کنند. اما مسافران مناطق سبز که تعداد آن‌ها تا زمان انتشار این خبر بر ۱۲ کشور بالغ می‌شود از قرنطینه معاف هستند.

معذلک دولت محافظه کار انگلیس می‌خواهد برای جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا در این کشور، محدودیت‌ها برای تردد از مناطق قرمز را که عمدتا میزبان گونه‌های جدید کرونایی هستند افزایش دهد. درحال حاضر حدود ۴۳ کشور از جمله هند و برزیل در فهرست مناطق قرمز کرونایی هستند.

گفته می‌شود که هزینه اختصاص یک پایانه جداگانه برای ورود مسافران از کشور‌های قرمز ماهانه ۲.۵ تا ۵ میلیون پوند هزینه دارد که قرار است از سوی دولت تامین شود.

یک سخنگوی فرودگاه هیترو به رسانه‌ها گفته که هرچند بهره‌برداری از یک پایانه جداگانه چالش برانگیز است، اما با توجه به افزایش تراکم مسافران از کشور‌های فهرست سبز، ماموران مرزی فرصت خواهند داشت تا مسئولیت خود را موثرتر انجام دهند. وی همچنین عنوان کرد که در نهایت مسافران کشور‌های قرمز به پایانه چهارم منتقل خواهند شد. این پایانه به گفته او در حال بازسازی است و به محض اتمام پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دیروز یکی از مشاوران ارشد علمی دولت انگلیس در زمینه تهدید‌های ناشی از ویروس‌های جدید و نوظهور تنفسی (Nervtag) هشدار داد که این کشور با گسترش افسارگسیخته گونه هندی کرونا در آستانه موج سوم شیوع این ویروس قرار دارد. پروفسور «رَوی گوپتا» تاکید کرده که برنامه دولت برای اجرای مرحله پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) باید به تعویق بیفتد تا از بروز یک فاجعه بهداشتی جلوگیری شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی