تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

"ای‌اف‌پی" خبرنگارش در کرانه باختری را اخراج کرد

خبرگزاری فرانسه تحت فشارهای رژیم صهیونیستی، خبرنگارش در کرانه باختری را اخراج کرد. این اقدام واکنش سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی را به دنبال داشت.

کد خبر: ۹۳۹۷۶
۱۱:۴۹ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

ابوبکر رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین

دیدارنیوز - به نقل از سایت المیادین، سندیکای روزنامه نگاران فلسطین اعلام کرد، ای‌اف‌پی با پذیرش دیکته‌های رژیم صهیونیستی و از روی اجبار "ناصر ابوبکر"، خبرنگار خود در کرانه باختری را اخراج کرد.
ابوبکر رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین است و بیش از ۲۰ سال است که به عنوان خبرنگار خبرگزاری فرانسه فعالیت می‌کند.

این سندیکا اعلام کرد، این تصمیم پس از حملات تحریک آمیز متوالی علیه ابوبکر در پی مواضع و فعالیتش به عنوان رئیس سندیکای روزنامه نگاران مخصوصا در پرونده پیگرد رهبران اشغالگر و تحویل آنها به دادگاه های بین المللی گرفته شد.
سندیکای روزنامه نگاران فلسطین اعلام کرد، ابوبکر در طول پنج سال گذشته به دلیل فعالیتش در سندیکا و دفاع از روزنامه نگاران از سوی مدیریت خبرگزاری فرانسه و مدیر سابق و فعلی آن تحت آزار و اذیت سیستماتیک قرار گرفت تا استعفا دهد و کارش را رها کند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطین این تصمیم مستبدانه را لکه ننگی بر خبرگزاری فرانسه دانست و از وزارت فرهنگ و ارشاد فلسطین خواست اعتبار دفتر خبرگزاری فرانسه در رام الله را فورا لغو کند.

این سندیکا از تمامی سندیکاها، اتحادیه ها و سازمان های حقوق بشری فلسطین خواست برای محکومیت و توقف این تصمیمات خودسرانه و مستبدانه به صورت مشترک تلاش کنند. همچنین از اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران، اتحادیه روزنامه نگاران عرب، اتحادیه های منطقه ای و تمامی سندیکاها بخصوص در فرانسه خواست، برای اطمینان از حرفه ای بودن کار این خبرگزاری و عدم وابستگی آن به دستورات اشغالگر تدابیری اتخاذ کنند.

هنوز خبرگزاری فرانسه به این اظهارات واکنش نشان نداده است.
در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تعدادی از روزنامه نگاران فلسطینی کشته و زخمی شدند. این رژیم همچنین برج الجلا محل استقرار دفاتر شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری های عربی و جهانی را هدف گرفت.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی