تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بزرگراه اهر - تبریز به زودی افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح ساخت بخشی از بزرگراه اهر - تبریز که ۱۳ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، گفت: این مسیر بزرگراهی تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۹۳۸۹۲
۱۶:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

وزیر راه افتتاح بزرگراه اهر - تبریز

دیدارنیوز ـ محمد اسلامی با حضور در یکصدمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به سوال چند تن از نمایندگان مجلس پاسخ داد که در نهایت، مجلس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

اسلامی ابتدا در پاسخ به سوال نماینده مردم ورزقان درباره وضعیت طرح عمرانی یکی از مسیر‌های بین المللی، گفت: این پروژه ترکیبی از مسیر بین المللی نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز است که از خواجه تا نوردوز به طول ۱۲۰ کیلومتر به صورت بزرگراه طراحی شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح سال ۸۶ آغاز شده و طرح کریدوری آن سال ۸۷ تصویب شده است و فرایند تامین اعتبار، شرایط را به گونه‌ای پیش برده که تا سال ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در این دوره با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با «مس سونگون» که یکی از مراکز بزرگ صنعتی معدنی منطقه است، نسبت به جلب مشارکت مالی اقدام و مذاکرات در سال ۹۶ انجام و توافقات صورت گرفت، به نحوی که در احداث بزرگراهی که موجب دسترسی به سونگون و کاهش تاثیرات ترافیکی می‌شود مشارکت کنند تا این پروژه، تامین اعتبار و احداث شود.

اسلامی یادآور شد: اکنون از ۱۲۰ کیلومتر این پروژه ۶۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه درحال ساخت است، قطعات یک تا چهار حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قطعه ۵ که کنارگذر ورزقان محسوب می‌شود حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد و مسیر طی شده قطعات یک تا ۴ به آسفالت و بهره برداری رسیده است و قطعه ۵ نیز با رفع موانع مالی تکمیل شود.
افتتاح بزرگراه تبریز- اهر در چند روز آینده

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در روز‌های آینده بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر افتتاح خواهیم شد. این پروژه تاثیر خود را در تکمیل قطعات جنوبی کریدور خواهد گذاشت، اما ابهامی که در این زمینه وجود دارد و برای نماینده سوال ایجاد کرده پیرامون دخالت‌هایی است که در ساخت این مسیر شده است.

وی گفت: مشاوران مستقلی را موظف به انجام مطالعات کردیم، مطالعات تکمیلی براساس مفروضات بار ترافیکی و جمعیتی انجام شده است و جمع بندی و ارائه گزارش تهیه شده توسط مشاوران منتخب این بود که مسیر انتخاب شده کاملا درست، دقیق و کارشناسی است و حداقل احجام و هزینه را به نسبت گزینه‌های دیگر خواهد داشت.

اسلامی ادامه داد: بنابراین امیدواریم با تعاملی که با سرمایه گذار انجام می‌شود برای ساخت ۶۰ کیلومتر باقیمانده و تامین اعتبار برای تکمیل قطعات نیمه تمام به تفاهم برسیم و هرچه سریع‌تر مسیر نوردوز تا خواجه که از ورزقان عبور می‌کند را تکمیل کنیم.

به گفته وزیر راه و شهریازی این مسیر یک گذرگاه بین المللی است که آمد وشد به سمت کشور ارمنستان را تسهیل خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی