تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تازه‌ترین تصویر ناسا از هسته مرکزی کهکشان راه شیری

رصدخانه پرتو ایکس چاندرا در آمریکا تازه‌ترین تصویر از هسته مرکزی کهکشان راه شیری را منتشر کرد که از ترکیب کردن ۳۷۰ تصویر از این کهکشان در دو دهه اخیر به دست آمده است.

کد خبر: ۹۳۶۱۰
۱۱:۳۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

تازه‌ترین تصویر ناسا از هسته مرکزی کهکشان راه شیری

دیدارنیوز ـ به نقل از گاردین، چاندرا از ۱۹۹۹ آغاز به کار کرد و برای ارائه تصویری دقیق‌تر از عمق و مرکز کهکشان راه شیری در دو دهه گذشته ۳۷۰ تصویر از آن گرفت. ضمن اینکه یک رادیوتلسکوپ در آفریقای جنوبی هم برای نهایی شدن تصویر هسته مرکزی کهکشان با چاندرا همکاری کرده است.

دانیل وانگ، اخترشناس آمریکایی در یک سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در جهان در خانه ماند و برای به دست آوردن دقیق‌ترین تصویر از هسته مرکزی کهکشان راه شیری روی ۳۷۰ قاب رصدخانه پرتو ایکس چاندرا کار کرد. او در توضیح این تصویر گفت: «آنچه ما می‌بینیم، یک اکوسیستم بسیار خشن و پرانرژی در هسته مرکزی کهکشان است. انبوه بازمانده‌های ابرنواخترها، سیاهچاله‌ها و ستاره‌های نوترونی است.»

به گفته وانگ، هر نقطه پرتو ایکس در این تصویر نشانه یک منبع پر از انرژی است که بسیاری از آن‌ها در مرکز کهکشان قرار گرفته‌اند. هسته مرکزی کهکشان راه شیری ۲۶ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی