تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد

ایجاد ثبات در معاملات، مهمترین نیاز بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با دست به دست شدن سهام، زمینه کف‌سازی معقول و منطقی در قیمت‌های فعلی برای سهام فراهم شده و از سرمایه‌گذاری در دوره زمانی میان‌مدت و بلندمدت استقبال خواهد شد.

کد خبر: ۹۳۶۰۳
۱۱:۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

ثبات در معاملات نیاز بازار سرمایه

دیدارنیوز ـ امیرعلی امیرباقری، به ریسک‌های موجود در بازار به عنوان ریسک‌های اصلی بازار در حوزه داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: در حوزه داخلی، انتخابات ریاست جمهوری و در حوزه خارجی بحث مذاکرات وین مطرح است که به شدت روند معاملات بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

وی اظهار داشت: بازار اکنون از بعد حوزه خارجی نسبت به مذاکرات وین خوش‌بین و امیدوار به پایان مطلوب مذاکرات و نیز برداشته شدن تحریم‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به دنبال چنین اتفاقی، چشم انداز تورمی در کشور کاهش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود با فروکش کردن چشم انداز‌های تورمی، تقاضای سفته بازانه در بازار‌ها کمتر شود و سهام شرکت‌ها از طریق ورود دوباره نقدینگی به این بازار به قیمت‌های واقعی خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه داخلی بعد از تایید لیست نهایی کاندیدای ریاست جمهوری تا حدودی از ابهام موجود رفع و مسیر بازار به سمت روند صعودی بازگشته است، گفت: اکثر نامزد‌های انتخاباتی، انتقاداتی را نسبت به وضعیت فعلی و رفتار اقتصادی حاکم در کشور دارند؛ بنابراین انتظار می‌رود در صورت انتخاب و کسب حداکثری آرای مردم، اقدام به جراحی‌های اقتصادی کنند.

امیرباقری اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که برای کاهش تورم و عملی کردن برخی از اقدامات جدید، تصمیماتی در راستای ارزپاشی اتخاذ شود که این امر باعث سرکوب قیمت ارز در کوتاه مدت می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سرمایه گذاران باید اکنون برخی از متغیر‌های بنیادین اقتصادی کشور را مدنظر قرار دهند، تاکید کرد: سهام شاخص ساز و صادرات محور دارای درآمد ارزی هستند، به همین دلیل تاثیر سرکوب قیمت‌ها در بازار سرمایه، سود این شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از نظر بخش کلان تر، از آنجایی که از چشم انداز تورم ارز در میان مدت و بلندمدت جلوگیری می‌شود؛ بنابراین دورنمای روند بازار سرمایه به صورت ثابت می‌ماند و دیگر انتظار روندی سنگین در کوتاه مدت و میان مدت شکل نمی‌گیرد.

وی همچنین در ادامه به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای هفته‌ای که گذشت شاهد تداوم فشار فروش در بازار بودیم، اما به مرور زمان با نزدیک شدن به اواخر هفته قدرت تقاضا در کلیت بازار تقویت شد و در روز‌های پایانی هفته رشد شاخص بازار را دنبال کردیم.

امیرباقری اظهار داشت: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بازار سرمایه از لحاظ تکنیکالی قیمت‌هایی را به خود دیده است که با کمیت حاضر و آتی اقتصاد هماهنگ است؛ بنابراین بازار سرمایه در وضعیت فعلی می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بقیه بازار‌های سرمایه گذاری به دلیل افزایش قیمت‌ها در این بازار‌ها و نیز اعمال فشار‌های قانونی از لیست سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خرد خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه همیشه به طور معمول بعد از موج‌های تورمی در کشور شاهد بازده مثبت در بخش واقعی اقتصاد خواهیم بود، گفت: یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری، نگاه به کسب و کار، تولید و خروج از بازار‌های پنج گانه سنتی است، افراد می‌توانند با توجه به این مساله اقدام به سرمایه گذاری در بخش واقعی اقتصاد کنند.

امیرباقری اظهار داشت: در بخش بازار سرمایه انتظار می‌رود که در هفته جاری همچنان با بازاری متعال و معقول مواجه باشیم و انتظار فشار خرید و فروش را در بازار نخواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون مهمترین نیاز بازار سرمایه، ایجاد ثبات در معاملات است، گفت: با دست به دست شدن سهام، زمینه ایجاد کف سازی معقول و منطقی در قیمت‌های فعلی برای سهام ایجاد خواهد شد و سرمایه گذاری در این بازار در بازه زمانی میان مدت و بلندمدت قابل توجه سرمایه گذاران می‌شود.

وی به روند معاملات در بازار‌های جهانی اشاره کرد و افزود: انتظارات موجود برای کاهش شاخص دلار در میان مدت می‌تواند زمینه رشد قیمت کامودیتی‌ها را فراهم کند، از آنجایی که کامودیتی‌ها تشکیل دهنده بخش اعظم بازار سرمایه هستند؛ بنابراین این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد معقول میان مدت و بلندمدت بازار سرمایه باشد.

گفتنی است: شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (شنبه، هشتم خردادماه) ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی