تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

سلیمی: بعضی‌ها انتخابات را مانند مَثَل سنگ مفت و گنجشک مفت می‌بینند

یک نماینده مجلس با اشاره به وعده‌های انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: شاید عده‌ای می‌خواهند از محل افزایش حامل‌های انرژی به مردم پول بدهند که این کار به مصلحت نیست.

کد خبر: ۹۳۵۹۴
۱۰:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

سلیمی: بعضی‌ها انتخابات را مانند مَثَل سنگ مفت و گنجشک مفت می‌بینند

دیدارنیوز - حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره این‌که برخی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های اقتصادی مانند پرداخت‌های چندصد میلیونی به زوج‌های جوان و یارانه چند صد هزار تومانی می‌دهند، گفت: حضرت آقا توصیه کردند وعده‌هایی داده شود که واقعی باشند که با ظرفیت‌ها و امکانات کشور منطبق باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم دوستانی که وعده می‌دهند حتما توجیه‌هایی دارند که امیدوارم باتوجه به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، واقعی باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما در مجلس مشاهده می‌کنیم درباره یارانه‌ها، در حال حاضر کششی برای پرداخت چنین مبلغی وجود ندارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر منظور دوستان این است که یارانه‌ها را می‌خواهند بر اساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش دهند که به نظر من مصلحت نیست.
وی با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی از این افراد وعده‌های خودشان را واکاوی نمی‌کنند، گفت: پشت برخی از این صحبت‌ها چیزهایی خوابیده است، به طور مثال نمی‌توانند به صراحت بیایند بگویند قرار است قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله برق، گازوئیل، بنزین، گاز و آب گران شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: هنگامی در جدول هدفمندی یارانه‌ها مبالغ حامل‌های انرژی کاملاً مشخص است، دیگر نمی‌دانم دوستان از کجا می‌خواهند افزایش دهند مگر این‌که چنین نیتی نداشته باشند.
وی خطاب به نامزدهای این دور از انتخابات گفت: من خواهشم از کسانی که وعده یارانه‌ مبالغ دیگر می‌دهند این‌ است که جدول هدفمندی بر اساس نحوه درآمدی، توزیعی را مقابل‌شان بگذارند و ببینید از کجا می‌خواهند کم و اضافه کنند و یارانه اضافه‌تر دهند.

سلیمی افرود: شاید هرکسی که می‌آید سنگ و گنجشک را مفت مشاهده می‌کند و حرف‌هایی می‌زند.
وی درباره این که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان توصیه کردند آنان به فکر صندلی وزارتخانه‌ها نباشند و به وظایف خود بپردازند، گفت: آقا فرمودند خود نماینده به دنبال پست وزارت نرود اما اگر استثناً دولت به کسی نیاز داشت، برود. خودش به دنبال چیزی نباشد و این در واقع حکم آقا است و حکم ایشان را مجلس انقلابی باید بر روی چشمش بگذارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نمایندگان نباید صندلی مجلس را پلکانی برای مباحث بالاتر کنند، عنوان کرد: اگر نیاز کشور بود و فردی که رئیس جمهور شد، سراغ نمایندگان آمد، آن زمان استثنا است و فرق دارد اما خود نماینده نباید به دنبال چیزی باشد.

وی تاکید کرد: این حرف هم بسیار حرف درستی است نماینده از مردم رأی گرفته که نماینده‌شان باشد نباید به رأی آن ‌ها پشت پا بزند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی