تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بررسی افق‌های استفاده از بمب‌افکن‌های روسی در سوریه در رسانه‌های آمریکایی

حضور بمب‌افکن‌های روسی مدل "تو۲۲ام۳" در پایگاه هوایی حمیمیم باعث شده کارشناسان غربی مسایل نظامی به احتمال استقرار گسترده این جنگنده‌ها در سوریه بیندیشند.

کد خبر: ۹۳۱۴۷
۱۸:۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

بررسی افق‌های استفاده از بمب‌افکن‌های روسی در سوریه در رسانه‌های آمریکایی

 

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، توماس نیودیک، نویسنده سایت "درایو" ضمن اشاره به کار‌هایی که در پایگاه هوایی حمیمیم برای توسعه باند هواپیما‌های بزرگ انجام می‌شوند، افق‌های استفاده از بمب‌افکن‌های "تو۲۲ام۳" روسیه در خاک سوریه را ارزیابی کرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه با اعلام ورود سه فروند جنگنده مدل "تو۲۲ام۳" به پایگاه هوایی حمیمیم تاکید کرده بود که این بمب‌افکن‌ها پس از اتمام ماموریت‌های آموزشی در یک حریم هوایی جدید، به روسیه بازخواهند گشت.

توماس نیودیک با استناد به بیانیه‌ها و اطلاعاتی حاکی از انجام برخی پرواز‌های شناسایی بر فراز سوریه، نوشت: "تو۲۲ام۳" با وجود اینکه قادر به حمل موشک‌های سنگین و هدایت‌شونده هوا به زمین نیز هست، در سوریه در اکثر مواقع از مهمات غیرهدایت‌شونده استفاده می‌کند.

به نوشته این نویسنده، ویژگی اصلی این بمب‌افکن‌ها بار بزرگ آن‌ها است، اگر این هواپیما مستقیما از پایگاه حمیمیم به پرواز درآیند، امکان افزایش بار خمپاره‌ها و نیز سرعت برخاستن وجود دارد که البته این مساله به تعداد هواپیما‌های مستقر در پایگاه بستگی خواهد داشت.

نیودیک در ادامه گزارش خود نوشت: استقرار کامل هواپیمای توپولوف۲۲ام۳ در پایگاه هوایی حمیمیم فرصت آزمایش نمونه پیشرفته آن در شرایط درگیری را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، استقرار این بمب‌افکن‌ها در سوریه نفوذ روسیه در دریای مدیترانه را تقویت خواهد کرد و در صورتی که این استقرار موفقیت‌آمیز باشد، روسیه می‌تواند پرتابگر‌های موشکی دیگری را به سوریه بفرستد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی