تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اسرائیل علیه غزه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرد

شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که تحقیقات حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی در نبرد علیه نوار غزه انواع مختلف تسلیحات ممنوعه را بکار برده که برخی از آنها حاوی گازهای سمی بوده است.

کد خبر: ۹۳۰۵۷
۱۳:۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

اسرائیل علیه غزه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرد

دیدارنیوز - به گزارش امروز (چهارشنبه) این شبکه، بسیاری از ساکنان نوار غزه اتفاق نظر دارند که جنگ ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه این باریکه در مقایسه با سه جنگ پیشین «خشونت بارتر» بوده است.

آنان می‌گویند که در جنگ ۱۲ روزه قدرت انفجار موشک‌های شلیک شده از سوی ارتش صهیونیستی به غزه با صدای بسیار مهیب بی‌سابقه‌ای منفجر می‌شد و در سطح گسترده‌ای ویرانی برجا می‌گذاشت.

به گزارش الجزیره، همچنین مردم غزه در جریان این جنگ از بوی شدید متصاعد شده در فضا و داخل خانه‌های بمباران شده توسط ارتش صهیونیستی رنج برده‌اند.

به گفته «واصف عریقات» سرلشکر بازنشسته، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه باریکه غزه را به «میدان آزمایش» تسلیحات جدید تبدیل کرد تا به میزان کارآیی و قدرت انهدام و دقت هدف‌گیری آنها پی ببرد.

عریقات در گفت وگو با الجزیره نت افزود: رژیم صهیونیستی در استفاده از تسلیحات ممنوعه بین‌المللی در نبردهایش با فلسطینیان و جهان عرب سابقه‌دار است و در جنگ اخیر علیه غزه از انواع مختلف اینگونه تسلیحات استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در محاصره بیروت در سال ۱۹۸۲ برای اولین بار در تاریخ جنگ‌ها برای انهدام ساختمان «العکر» در منطقه «الصنایع» از بمب‌های «گرمافشاری GBU » استفاده کرد که شدت انفجار و قدرت ویرانگری آنها بسیار زیاد است. این رژیم احتمالا در تجاوز اخیرش علیه غزه برای انهدام برج‌های مسکونی مردم بی‌دفاع از بمب‌های یاد شده بهره برده است که از برخی از آنها گازهای سمی متصاعد می‌شود و از سوی نهادهای بین‌المللی استفاده از آنها ممنوع اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی همچنین در نبرد «الکرامه» در سال ۱۹۶۸ از بمب‌های خوشه‌ای و فسفری محترقه استفاده کرد که همگی آنها ممنوع اعلام شده است.

ارتش اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کرد که در نتیجه آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن دیگر از ساکنان این باریکه زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی