تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه

انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز چهارشنبه ۲۶ مه با حضور مردم این کشور در حوزه‌های رای گیری آغاز شد.

کد خبر: ۹۲۹۵۳
۰۸:۵۷ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه

دیدارنیوز - به نقل از سانا، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، رای دهندگان از میان سه نامزد یعنی بشار اسد، رئیس جمهور فعلی و دبیر کل "حزب بعث" سوریه ، عبدالله سلوم عبدالله، وزیر اسبق و معاون سابق حزب سوسیالیست و از مخالفان داخلی نیز محمود احمد الراعی، دبیرکل جبهه دموکراتیک سوریه انتخاب خواهند کرد.

پیش از این وزارت کشور سوریه اعلام کرد که حدود ۱۸ میلیون سوری صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، تعداد کسانی که حق رأی دادن دارند (بالای ۱۸ سال و از نظر قانونی محروم از رای دادن نیستند) ۱۸ میلیون نفر است و ۱۰۷۰۰۰ سوری در داخل و خارج سوریه از رأی دادن محروم هستند.

همزمان کمیته‌های فرعی قضایی انتخابات در تمام استان‌ها تجهیزات و مقدمات لازم برای انجام انتخابات ریاست جمهوری را تکمیل کردند. صندوق‌های رای، روسا و اعضای کمیته‌ها، اوراق رای و کلیه لوازم مورد نیاز به مراکز انتخاباتی ارسال شدند.
علاوه بر این پروتکل‌های بهداشتی لازم برای مقابله با انتشار ویروس کرونا انجام شده و مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مراکز رای گیری فراهم شده است.

روند رأی‌گیری از ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شده و هفت عصر پایان می‌یابد.

ناصر الدیب، معاون وزیر کشور سوریه سه شنبه اعلام کرد: وزارت کشور در آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراکز انتخاباتی و حفاظت از یگان‌های آن به سر می‌برد.

وی افزود: بعد از پایان روند انتخابات نیروهای امنیتی صندوق‌ها را به اماکن اختصاص یافته با نظارت کمیته عالی قضایی انتخابات منتقل می‌کنند. تمام شهروندان سوری در سطح عالی از مسئولیت برخوردار هستند و وظیفه خود را درباره انتخابات انجام می‌دهند. این یک وظیفه ملی است و شهروندان به مسئولیت خود در موفقیت روند انتخابات و انتخاب نامزدهایشان در این روند آگاه هستند.

همزمان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، ناظران روس در آستانه برگزاری انتخابات سوریه وارد این کشور می‌شوند و هنگام اعلام نتایج اولیه شمارش آراء حضور خواهند داشت.

سوریه از سه شنبه وارد سکوت انتخاباتی شد. بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات هرگونه تبلیغات انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از تاریخ تعیین شده برای انتخابات متوقف می‌شود.
انتخابات سوریه در خارج از کشور روز پنجشنبه در سفارت‌های این کشور برگزارشد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی