تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پایان فصل فوتبال اروپا؛ فقط لیل معجزه کرد!

با این که در برخی لیگ‌ها قهرمان فصل از قبل مشخص شده بود، اما در آخرین هفته نیز همچنان اتفاقات غیرمنتظره وجود داشت.

کد خبر: ۹۲۶۹۷
۱۷:۳۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

لوشامپیونا لیل

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فصل ۲۱-۲۰۲۰ فوتبال اروپا شب گذشته به پایان رسید و در همه لیگ‌های قاره سبز، قهرمانان و سقوط کنندگان و تیم‌هایی که سهمیه حضور در یورولیگ و لیگ قهرمانان آسیا را به چنگ آوردند مشخص شد. با این که در برخی لیگ‌ها قهرمان فصل از قبل مشخص شده بود، اما در آخرین هفته نیز همچنان اتفاقات غیرمنتظره وجود داشت.

دیشب دو مربی نامدار فوتبال یعنی دیک ادووکات هلندی و روی هاجسون هم پس از یک عمر حضور در فوتبال، نقطه پایانی بر مهم‌ترین بخش زندگی‌شان گذاشتند. خداحافظی آگوئرو با من‌سیتی نیز ماجرا‌های خودش را داشت و نهایتا اشک پپ گواردیولا هم درآمد.

آلمان

در آلمان از روز‌ها قبل مشخص بود که بایرن قهرمان لیگ شده است. در شب آخر بوندس‌لیگا نیز لایپزیش، دورتموند و ولفسبورگ با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم تا چهارم به لیگ قهرمانان صعود کردند. بایرن با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به لایپزیش باز هم قهرمانی مقتدرانه‌ای داشت و جالب است که روبرت لواندوفسکی نیز توانست بعد از ۵۰ سال کفش طلای اروپا را به آلمان ببرد. ستاره لهستانی بایرن مونیخ که بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ را مال خود کرده بود موفق شد با ۴۱ گل زده در ۳۴ بازی این فصل، کفش طلای اروپا را هم مال خود کند.

پایان فصل فوتبال اروپا؛ فقط لیل معجزه کرد!

انگلستان

منچستر سیتی در حالی که در ابتدای فصل چندان وضعیت خوبی نداشت رفته رفته بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و سرانجام با ۱۲ امتیاز اختلاف قهرمانی را در این فصل از آن خود کرد. سیتی با کسب ۸۶ امتیاز واقعا گل کاشت در حالی که منچستر یونایتد نیز با درخشش در نیم‌فصل دوم توانست رتبه دوم جدول را با ۷۴ امتیاز مال خود کند. لیورپول قهرمان فصل قبل با وجود مصدومان بسیار، این فصل را با کسب رتبه سوم تمام کرد و در فاصله ۵ امتیازی یونایتد توانست مجوز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد. چلسی تیم بی‌مهابای لندن نیز که با توخل حسابی قبراق شده، با ۶۷ امتیاز و یک امتیاز اختلاف نسبت به لستر توانست سهمیه را بگیرد.

ایتالیا

در ایتالیا از سه هفته قبل همه می‌دانستند که اینتر قهرمان شده و در آخرین هفته نامداران ناکام در تلاش بودند حداقل به سهمیه اروپایی چنگ بزنند. دیشب میلان با برتری مقابل آتالانتا و رسیدن به امتیاز ۷۹، توانست عنوان دوم را از آن خود کند و برنده بازی ۶ امتیازی شود. آتالانتا با ۷۸ امتیاز سوم شد و یووه هم با پیروزی مقابل بولونیا رتبه چهارم را از چنگ ناپولی درآورد. ناپولی فقط با اختلاف یک امتیاز نتوانست به لیگ قهرمانان برسد.

اسپانیا

در لالیگا هم تقریبا تکلیف روشن بود و اتلتیکو مادرید توانست با حفظ دو امتیاز برتری، قهرمان اسپانیا شود و بعد از چند سال جام را از دست بارسا و رئال برباید. شادی هواداران اتلتیکو در مادرید پاداش یک فصل کم‌اشتباه بازیکنان سیمئونه بود و این تیم با ۸۶ امتیاز کار را تمام کرد. رئال با ۸۴ امتیاز دوم شد و بارسا نیز با ۷۹ امتیاز به خط پایان رسید. تیم سِویا نیز با فاصله دو امتیاز نسبت به بارسلونا چهارم شد تا برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا آماده شود.

فرانسه

اما اتفاق جالب در لوشامپیونا رخ داد جایی که پاری‌سن ژرمن با وجود فوجی از ستاره‌هایش نتوانست قهرمانی را به چنگ بیاورد. تیم لیل برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته، با پشت سر گذاشتن  پی‌اس‌جی، قهرمان لیگ یک فرانسه شد. در پایان یک فصل دیوانه‌وار لیل توانست پس از پیروزی ۲-۱ برابر آنژه در شب گذشته، تنها با یک امتیاز بیشتر از غول پاریسی، مدافع عنوان قهرمانی را پشت سر گذاشته و جام را بالای سر ببرد.

شمالی‌ها به یک پیروزی برابر آنژه نیاز داشتند تا قهرمانی خود را مسجل کنند و این دقیقا همان چیزی بود که برایش جنگیدند؛ آن‌ها در تقابل با حریفی که با تمام وجود می‌جنگید حتی یک لحظه هم متزلزل نشدند و در نهایت با پیروزی ۲-۱ توانستند قهرمانی را از آن خود کنند. غول‌های پایتخت نشین در بازی همزمان به مصاف برست رفته بودند و حتی برای دقایقی هم نتوانستند طعم قهرمانی را بچشند، چرا که لیل در دقیقه ۱۰ بازی گل نخست خود را به ثمر رساند.

به این ترتیب دو تیم لیل و پی‌اس‌جی دو سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آوردند هر چند که باشگاه پاریسی و پوچتینو از کسب رتبه دوم ناراحت و مأیوس نشان دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی