تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مقاومت عراق، آمریکا را رسما تهدید کرد؛ خارج نشوید حمله می‌کنیم

گروه‌های مقاومت عراق، آمریکا را به حملات روزافزون برای وادار ساختن آن‌ها به خروج از کشور تهدید کردند.

کد خبر: ۹۲۴۷۶
۱۲:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

مقاومت عراق، آمریکا را رسما تهدید کرد؛ خارج نشوید حمله می‌کنیم

 

دیدارنیوز ـ به نقل از شفق نیوز، "بخش هماهنگی مقاومت عراق" در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از میانجی‌گری‌های متعددی که برخی از سیاست‌مداران عراقی انجام دادند، مقاومت چندین فرصت به دولت عراق داد که در حال مذاکره با طرف آمریکایی درخصوص سرنوشت نیرو‌های بیگانه است، اما دو دور مذاکره آن‌ها – به ویژه نمایش مضحک دور دوم- بسیار بد و تأسف آور بود.

در این بیانیه آمده است: آنچه که کار را بدتر می‌کند، اظهارات مسئولان نظامی آمریکایی است که می‌گویند زمان‌بندی قریب الوقوعی برای عقب نشینی نیروهایشان وجود ندارد و این دولت عراق بوده که از آن‌ها خواسته است که بمانند، دولت عراق نیز این اظهارات را تکذیب نمی‌کند که این امر ما را سوق می‌دهد که بگوییم این دولت راستگو نیست و شایسته و قادر به تحقق اراده مردم عراق جهت خارج ساختن نیرو‌های اشغالگر از خاک خود و حفظ حاکمیتشان و دفاع از قانون اساسی عراق نیست.

بخش هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرد: نتیجه به بار آمده از دو دور مذاکره با طرف آمریکایی، کاملاً مردود است و صرفاً تلاشی برای تعلل ورزیدن بوده است به همین دلیل ما تاکید می‌کنیم که مردمان آزاده عراق حق دارند که حرف اول را بزنند که گفته آنها، ضامن اولویت تحقق منافع عراقی‌ها و امنیت آن‌ها است.

بخش هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه خود اعلام کرد: ادامه حضور نیرو‌های اشغالگر با پایگاه‌هایشان در زمین و کنترشان بر آسمان، نقض مداوم قانون اساسی عراق است که این قانون اساسی به صراحت مانع این می‌شود که به اراده میلیون‌ها عراقی بی احترامی شود و مصوبه پارلمان عراق به صورت آشکار نقض گردد. دولت آمریکا با مخالفت با خروج نیروهایش، این پیام آشکار را به ما فرستاده است که آن‌ها جز زبان زور را نمی‌فهمند، به همین دلیل، مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود برای انجام وظیفه شرعی، ملی و قانونی خود جهت تحقق این هدف تاکید می‌کند. عملیات جهادی مقاومت نه تنها ادامه دارد، بلکه رویکرد روزافزونی را علیه اشغالگر به خود خواهد گرفت تا آن‌ها را در حالی که شکست خورده‌اند، مجبور به خروج کند، همانطور که در گذشته شکست خوردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی