تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بازدید نماینده سازمان ملل از غزه و تاکید بر لزوم رفع محاصره

مقام ارشد سازمان ملل در امور امدادرسانی شنبه پس از بازدید از مناطق آسیب‌دیده غزه بعد از حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، از طرفین خواست به آتش‌بس پایبند باشند تا تیم‌های امدادرسانی به مناطق دسترسی بیابند.

کد خبر: ۹۲۴۴۷
۰۹:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

بازدید نماینده سازمان ملل از غزه و تاکید بر لزوم رفع محاصره

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، این آتش‌بس که از اوایل روز جمعه آغاز شد، به یازده روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی و حملات مقاومت فلسطین در نوار غزه پایان داد.

خانم "لین هیستینگز"، هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل برای اراضی فلسطین در شهر غزه گفت: شب گذشته آرام بود و قطعا ما امیدواریم که این وضعیت ادامه یابد و لازم است که هیچکس دست به اقدامات تحریک‌آمیز نزند.

هیستینگز برای صحبت با اهالی خیابان الوحده که به شدت آسیب دیده است و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین ۴۲ تن طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در آن به شهادت رسیدند که شامل ۲۲ عضو یک خانواده میشد، توقف کرد.

یکی از اهالی که همسر و چهار کودکش را در بمباران از دست داده است، به هیستینگز گفت: تمام ایده‌ها و رویاهای من به باد رفت. دیگر امیدی در زندگی ندارم. فرزندانم از زیر آوار فریاد میزدند و من صدایشان را میشنیدم. صدای آنها یکی پس از دیگری خاموش شد.
ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که هواپیمایش یک سیستم تونل متعلق به حماس را هدف گرفت و این باعث شد تا ساختمان‌های روی آن فرو بریزند. این مقام سازمان ملل بر روی ویرانه‌های ساختمانهای مسکونی ایستاد و گفت او بیش از صرفا ویرانی زیرساخت میبیند.
لین هیستینگز به رویترز گفت: من با خانواده‌هایی که اینجا هستند صحبت کردم و چیزی که همه آنها میگویند این است که امیدی ندارند و احساس میکنند زندگیشان از کنترل خارج شده و وضعیتشان به گفته یک زن، درماندگی است.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل گفت، مکانیسم‌های مناسبی اکنون وجود دارند که از زمان جنگ در سال ۲۰۱۴ فعال شده‌اند. او به مکانیسم بازسازی غزه اشاره کرد که مورد توافق تل‌آویو، سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین است.

هیستینگز گفت: ما مکانیسم‌های نظارتی داریم تا اطمینان حاصل کنیم این کمکها به دست کسانی که هدف ما نیستند، نمیرسد. فعلا میتوانیم با همان مکانیسم‌ها جلو برویم. سازمان ملل و دیگر آژانسهای امدادی از جمله نهادهای غیردولتی می‌آیند و منابع را اولویت‌بندی میکنند. ما بابت پاندمی کووید-۱۹ نگرانیم. سازمان ملل مدتهاست که از اسرائیل میخواهد به محاصره غزه پایان دهد و به این کار ادامه خواهد داد. این محاصره باید پایان یابد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی