تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پروتکل‌های بهداشتی انتخابات اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: تعداد صندوق‌های رای گیری افزایش پیدا کرده و حدود دو برابر دوره قبل شده است و در روز رأی گیری نیز باید پروتکل‌های خاصی رعایت شود.

کد خبر: ۹۲۳۵۴
۱۲:۵۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

علیرضا رئیسی

دیدارنیوز - به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به وضعیت پروتکل‌های بهداشتی برای انتخابات، بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات تدوین و ابلاغ شده است که بر اساس این پروتکل، به جز نشست‌های خاص که در صدا و سیما با جمعیت محدود برگزار می‌شود، بقیه نشست‌های انتخاباتی باید در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن شرکت کنندگان برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزای نشست‌های انتخاباتی در فضا‌های باز ورزشی و مدارس بلامانع است و در نشست‌های انتخاباتی در مراکز باز باید هشت مترمربع برای هر فرد فضا وجود داشته باشد و ورزشگاه‌ها می‌توانند با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت برای نامزد‌های انتخاباتی نشست تبلیغاتی و سخنرانی برگزار کنند.

رئیسی افزود: همچنین مسئولان استانی و شهرستانی باید مراقبت کنند تا در ورودی و خروجی مراسم انتخاباتی تجمع نشود.

وی گفت: از مسئولان وزارت ورزش و سایر دستگاه‌های که ظرفیت‌های فضا‌های محیط باز دارند و در مراکز استان‌ها  و شهرستان‌ها واسته شده و در ستاد ملی کرونا نیز مصوب شده که با نامزد‌های انتخابات برای برگزاری مراسم در فضا‌های باز همکاری کنند و نکات دیگری نیز در پروتکل‌های بهداشتی انتخابات است که به نامزد‌های انتخابات اعلام می‌شود.

رئیسی ادامه داد: تعداد صندوق‌های رای گیری افزایش پیدا کرده و حدود دو برابر دوره قبل شده است و در روز رأی گیری نیز باید پروتکل‌های خاصی رعایت شود از جمله اینکه باید صف‌های شرکت کنندگان به صورت منظم در فضای باز را رعاییت کنند و محل ایستادن در صف خط کشی شده باشد. گر چه ممکن است صندوق رأی در فضای بسته باشد.

وی افزود: با این وجود، امیدواریم با حداکثر تلاش مسئولان در سراسر کشور انتخاباتی با مشارکت بالاداشته باشیم و به گونه‌ای نباشد که سلامت مردم به خطر بیفتند و واقعا با برنامه ریزی مناسب می‌توان این کار را انجام داد و همه باید به پروتکل‌های انتخابات پیش رو توجه کنند.

رئیسی ادامه داد: هدف اصلی این است که محیط به گونه‌ای سالم باشد که به حضور و مشارکت با شکوه مردم منجر شود.
وی گفت: اگر مردم اطمینان پیدا نکنند ممکن است برای شرکت تردد داشته باشند، بنابراین نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها باید تلاش کنند تا پروتکل‌های ابلاغی به صورت حداکثری اجرا شود تا مردم با مشارکت بالا شرکت کنند.

رئیسی بیان کرد: اصل بر این است که با تبلیغات سالم و رعایت حداکثری پروتکل‌ها و تجمعات حداقلی انتخابات باشکوه داشته باشیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش در مورد وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: وضعیت شیوع کرونا در اکثر استان‌ها روند نزولی دارد و این روند به سرعت ادامه دارد، البته در سه استان جنوبی، شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هنوز نگرانی وجود دارد، نگرانی این است که نوع ویروس کرونای جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در این استان‌ها شیوع پیدا کند همچون خوزستان که چند ماه پیش شاهد شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی بودیم که در سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: البته روند بیماری در این سه استان تحت کنترل و هشدار‌های لازم داده شده است و بقیه استان‌ها روند نزولی خوبی دارند و همچنین مساله بسیار مهم دیگر برگزاری جشن‌ها و مراسم عروسی بعد از ماه رمضان است.

رئیسی افزود: حتما در این زمینه باید دقت بیشتری صورت بگیرد و گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها، همزمان با بسته بودن در و پنجره‌ها و برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها می‌تواند عامل گسترش بیماری باشد و یک نفر مبتلا در این فضا‌ها می‌تواند بیماری را به دیگران منتقل کند و توجه کنید که در اواخر بهار و تابستان سفر‌ها افزایش می‌یابد و از مردم می‌خواهیم به جز موارد ضروری سفر‌ها را به تاخیر بیندازند و تجمعات و دورهمی نداشته باشند.

وی با اشاره به واکسن‌های کرونا توزیع شده در کشور، ادامه داد: تا الان ۵.۵ میلیون واکسن کرونا در کشور توزیع شده که بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسن زدند و واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تمام شده و واکسیناسیون افراد ۷۵ سال هم انجام خواهد شد و از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال شروع شده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:  این گروه باید با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای واکسیناسیون ثبت نام کنند و پس از ثبت نام پیامکی برای آنان ارسال می‌شود و زمان و مکان تزریق واکسن به آن‌ها اعلام می‌شود و همچنین از افراد بالای ۷۰ سال خواهش داریم قبل از ثبت نام و دریافت پیامک برای واکسیناسیون مراجعه نکنند.

وی افزود: امیدواریم در این هفته بتوانیم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را تمام کنیم و از هفته‌ی آینده و احتمالا از روز یکشنبه آینده، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را هم شروع کنیم.

رئیسی گفت: هفته‌ی بعد یا ۱۰ روز بعد هم واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله‌ها را شروع می‌کنیم، اگر واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله‌ها را تمام کنیم، قسمت عمده‌ی فاز دوم واکسیناسیون را پایان رساندیم.

وی افزود: در کنار آن واکسیناسیون بیماران خاص هم به پایان خواهد رسید و افراد بالای ۷۰ سال و سایر افرادی که زمان واکسیناسیون آن‌ها شروع شده است اصلا نگران نباشند. به اندازه کافی واکسن موجود است و نوبت کسی از بین نمی‌رود.
 

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی