تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وحدت تهاجمی اصولگرایان، سردی و سردرگمی اصلاح‌طلبان

بعد از چند روز طوفانی حالا رقابت‌های انتخاباتی دچار مکث شده است. با این حال اصولگرایان در وحدتی تهاجمی هستند و اردوگاه اصلاح‌طلبی سرد و سردرگم به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۹۲۱۰۲
۰۶:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

وحدت تهاجمی اصولگرایان، سردی و سردرگمی اصلاح‌طلبان

دیدارنیوز ـ گروه سیاسی: به فاصله چند روز بعد از روز‌ها و ساعت‌های طوفانی ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری حالا فضای سیاسی کشور به نظر آرام‌تر است. این آرامش البته که قطعا مقدمه یک طوفان بزرگ است و به زودی بارانی از مجادلات در فضای سیاسی کشور باریدن خواهد گرفت.

با این حال نگاهی به وضعیت رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و تحرکات حامیان آن‌ها در فضای مجازی می‌تواند سرنخ‌هایی از خطوط استراتژیک دو جناح سیاسی در روز‌های آتی ارایه کند.

وحدت اولیه اصولگرایی؛ حمله با اسم رمز دولت سوم روحانی

بررسی رسانه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که آن‌ها تا به امروز از هر نوع موضع گیری علیه یکدیگر امتناع می‌کنند و به جای آن بر حمله به علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری متمرکز هستند.

از نگاه اصولگرایان هر دو نامزد ادامه دولت حسن روحانی هستند و فرق کیفی چندانی با هم ندارند. موضع گیری‌های رسانه‌ای و کاربران اصولگرای شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #دولتسومروحانی صورت می‌گیرد و این دو نفر مسئول وضع موجود قلمداد می‌شوند.

در این میان وضع اسحاق جهانگیری که تا همین حالا هم معاون اول دولت روحانی است به مراتب بدتر است و بسیاری از اصولگرایان با زبان طنز به سراغ و انتقاداتش از وضع موجود می‌روند.

لاریجانی، اما به خصوص هدف حملات اصولگرایان تندرو است که از ائتلاف او با دولت روحانی دل خوشی ندارند و سال‌هاست که او به یکی از دشمنان درجه یک آن‌ها بدل شده است. لاریجانی هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در رسانه‌های اصولگرا به شدت مورد تهاجم است.

کلیپ تهاجمی ثبت نام او در انتخابات و ادعای دو-هیچ کردن او هم خشم اصولگرایان را برانگیخته؛ امری که البته بعید نیست هدف لاریجانی هم باشد و او برای شکل دادن به یک دو قطبی با ابراهیم رئیسی به آن نیاز داشته باشد.
در هر حال، اما وضعیت اردوگاه اصولگرایان به نظر چندان بد به نظر نمی‌رسد، آن‎‌ها هم یک پیام محوری دارند و هم هنوز هیچ خبری از شکاف و اختلاف در جبهه‌های رسانه‌ای آن‌ها دیده نمی‌شود.

اصلاح‌طلبان؛ سرما و سردرگمی

اردوگاه اصلاح‌طلبی، اما هنوز به طرز مزمن و غیرقابل باوری سرد است. فعال‌ترین افراد همچنان مصطفی تاجزاده و عباس آخوندی هستند که هر روز با مصاحبه یا حضور در کلاب هاوس یا در توییتر و اینستاگرام سخنی می‌گویند. مسئله، اما این جاست که این هر دو در معرض رد صلاحیت هستند. رد صلاحیت تاجزاده که قطعی به نظر می‌رسد و رد صلاحیت آخوندی هم بسیار قریب الوقوع است.

مسعود پزشکیان دیگر نامزد نامدار اصلاح‌طلبان هم سکوت خود را ادامه داده است. از همه جالبتر سکوت اسحاق جهانگیری است که گفته می‌شود برای تمرکز برای انتخابات ریاست جمهوری از روحانی مرخصی گرفته است؛ اما خبر چندانی از او نیست.

کمپین کم رمقی به نام اسحاق ۱۴۰۰ برای حمایت از او به راه افتاده است که تا لحظه نگارش این گزارش خبر چندانی از آن هم منتشر نشده است و روشن نیست که حامیان جهانگیری چه راهبردی برای مقابله با رقیب اصولگرا دارند.
کاربران نزدیک به اصلاح‌طلبان در توییتر هم به طرز عجیبی ساکتند. خبری از کمپین‌های راضی کردن مردم به رای دادن که معمولا در این مواقع فعال می‌شوند نیست و توییتر فارسی روز‌های نسبتا آرامی را سپری می‌کند.

آرامش قبل از طوفان

البته که همه متنظر نظر شورای نگهبان هستند تا صحنه نهایی انتخابات روشن شود، اما هر چه هست تا شامگاه دیروز که خبر چندانی از مبارزات انتخاباتی نبود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی