تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تشکیل شورای تخصصی زنان و خانواده در کمیته ملی اسکان بشر

شورای تخصصی زنان و خانواده با حضور دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر، ریاست مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران، ریاست  بنیاد مادر و مشاوران کمیته ملی  به صورت مجازی برگزار شد.

کد خبر: ۹۱۶۲۷
۱۴:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

تشکیل شورای تخصصی زنان و خانواده در کمیته ملی اسکان بشر

دیدارنیوز - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی اسکان بشر، همزمان با برگزاری این نشست، دبیر کل کمیته ملی اسکان بشر در ادامه تشکیل شورا‌های تخصصی در کمیته ملی از شکل گیری شورای تخصصی زنان و خانواده خبر داد.

دکتر محمدمهدی مظاهری در این جلسه با ابراز خرسندی از تشکیل شورا‌های تخصصی در کمیته ملی به عنوان اهرم پژوهشی  و محور علمی برنامه‌های کمیته به جایگاه زنان و خانواده در دستور کار برنامه اسکان بشر پرداخت و بر ضرورت توجه به برنامه‌های این شورا تاکید کرد.

او در حاشیه شکل گیری شورای تخصصی زنان و خانواده، برنامه ریزی برای تشکیل  شورا‌های تخصصی را مسئله اصلی این کمیته دانست و افزود: بهره گیری از نیرو‌های متخصص در شورا‌ها برای افزایش مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کمیته ملی می‌تواند جلب مشارکت سازمانی و نهاد‌ها را در برنامه‌ها محقق سازد.

عضو هیات امنای بنیاد ایران نشناسی ادامه داد: اعضای شورا‌ها درباره فرصت‌ها و نقاط ضعف و قدرت برنامه ریزی شهری و برنامه‌های اسکان بشر به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند که این مهم در راستای پرداختن به خرد جمعی در کمیته است.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از برنامه‌های این  شورا توجه دادن عموم مردم و مسولان به برنامه‌های اسکان بشر برای پرداختن به اصول توسعه پایدار در زندگی است. این برنامه‌ها در سطوح مختلف از جمله تاکید بر آموزش به جوانان در چارچوب خانواده و آموزش و پرورش متمرکز می‌شود.

دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر در ادامه با اشاره به شورای تخصصی زنان و خانواده که جلب مشارکت شهروندان در دستور کار این شورا قرار گرفته است از شورا‌های تخصصی محیط زیست و انرژی، شورای تخصصی معماری و شهرسازی و شورای تخصصی سالمندی و توسعه پایدار و شورای تخصصی آرمانشهر کودک خبر داد.

بر اساس این گزارش، اختصاص شماره‌هایی از نشریات تخصصی و پژوهشی مجموعه‌های عضو سرآغاز فعالیت‌های این مجموعه و پیشنهاد عقد تفاهم نامه علمی، پژوهشی و اجرایی از سوی مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران و بنیاد مادر از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

گفتنی است، کمیته ملی اسکان بشر با توجه به نقش خود در برنامه اسکان بشر، تلاش می‌کند رویکرد سیاستگزاری و پژوهشی خود را حفظ کرده و در راستای تفاهم نامه‌های منعقد شده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای برنامه‌های کمیته ملی بهره گیری کند. همچنین تلاش می‌شود تا در برنامه ریزی طرح‌های پیشنهادی از سوی هبیتات با بهره گیری از شورا‌های تخصصی نظام طرح‌ها را بر اساس شرایط مناسب تری سازماندهی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی