تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

با خواندن این خبر مات می‌شوید؛ واکسن می‌خواهید بروید کیش!

تا چندی پیش کشور‌های ترکیه و دوبی رقابت عجیبی بر سر جذب گردشگری به بهانه واکسیناسیون داشتند حالا این کشور‌ها یک رقیب جدید پیدا کرده‌اند؛ جزیره کیش!

کد خبر: ۹۱۳۴۸
۰۶:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

با خواندن این خبر مات می‌شوید؛ واکسن می‌خواهید بروید کیش!

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: تلاش برای جذب گردشگر به کیش به‌وسیله واکسن کرونا این تیتر یکی از مهمترین خبر‌های حوزه گردشگری است که همه را شگفت زده کرد.

پس از اینکه تولیدکنندگان واکسن کرونا تلاش کردند که یافته خود را به سرعت تولید و به بازار ارائه کنند مهمترین موضوعی که پیش آمد این بود که این واکسن‌ها باید به صورت عادلانه در بین کشور‌های فقیر و غنی توزیع شود؛ نه تنها این موضوع اتفاق نیفتاد بلکه برخی از کشور‌هایی که به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسید از این فرصت استفاده کردند و با خرید واکسن‌های بیشتر نسبت به جمعیت‌شان تلاش کردند این واکسن‌ها را دستمایه توسعه کشور خود کنند و ضرری که به‌واسطه شکست صنعت گردشگری‌شان داشتند با ارائه پکیج‌های گردشگری با عنوان واکسیناسیون جبران کنند که موفق هم شدند.

اما حالا این جزیره کیش است که برای عقب نماندن از این قافله و زدن پشت رقیب به خاک دست به کار شده و برای توسعه گردشگری خود تور‌های گردشگری با واکسیناسیون راه انداخته است که ایده این طرح را ۱۶ اردیبهشت معاون گردشگری جزیره مطرح کرد.


آیا واکسن چینی سینوفارم برای سالمندان مناسب است؟



ماجرای واکسیناسیون در کیش از کجا شروع شد؟

شانزدهم اردیبهشت بود که خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد از گستردگی واکسن کرونا به عنوان عامل مهمی برای بهبود گردشگری کشور به ویژه در جزیره کیش نام برد و گفت: امید به واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح کشور می‌تواند فرصت گردشگری سال ۱۴۰۰ را بهبود بخشد.

او ادامه داد: در صورتی که جزیره کیش بتواند در تامین واکسن کرونا برای ساکنان و گردشگران ورودی این منطقه اقدام کند و پیشگام باشد، سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش ایجاد خواهد شد.

همچنین معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر تثبیت جایگاه این منطقه به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور و کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی برای رونق اقتصاد ملی تاکید کرد.

همین صحبت‌ها نشان کافی بود تا شروع یک اتفاق جدید در جزیره رقم بخورد و حالا مسئولان و مدیران جزیره کیش برای اینکه توانایی و زور خود را به رقیب جدی خود یعنی دوبی نشان دهند تلاش کردند که ظرفیت بالقوه خود را تبدیل به بالفعل کنند و به گفته جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این طرح با روحیه بالا و انگیزه مضاعف انجام شود.

از طرف دیگر ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هم واردات واکسن کرونا به جزیره کیش را اتفاق خوبی می‌داند که علاوه بر آرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آن‌ها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود.


صف‌های واکسیناسیون کرونا؛ تناقض‌های اطلاع‌رسانی و الباقی ماجرا


۲۶۰ میلیارد تومان هزینه خرید یک میلیون واکسن کرونا!

قرار است یک میلیون دوز واکسن کرونا در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومان بوده و خبر‌ها حاکی از آن است که هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.

سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم گرفت برای اینکه بتواند خیلی زودتر این پول را تامین و طرح خود را استارت بزند بحث پیش فروش و پیش ثبت نام را مطرح کنند. سعید پورعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی هم جزء موافقان این طرح است و به گفته او نور امید بسیار روشنی در خصوص اجرای موفق این طرح وجود دارد.

پورعلی با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد، گفت: مجوز‌ها در این خصوص دریافت شده است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه‌های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود.

گردشگران منتظر خبر باشند

آن طور که مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش می‌گویند: چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی، چون قیمت گذاری، هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد مشخص شود.

از طرف دیگر عملیات اجرایی در جزیره مرحله آخر است که باید در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم را داشته باشیم که در هر دوصورت واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم.


چند نکته ناگفته...

اول اینکه از چه کشوری و چه نوع واکسنی وارد می‌شود؟ دوم اینکه کیشوندان در اولویت هستند؟ نکته مهمتر اینکه تزریق دو دوز واکسن نیاز به ۱۴ روز زمان دارد و اگر یک حساب کتاب ساده کنید معلوم می‌شود که هزینه اقامت یک نفر چند ۱۰ میلیون تومان خواهد شد، اگر کسی بخواهد این همه پول و زمان صرف کند ترجیح می‌دهد به جای این کار یک سوم مبلغ تمام شده سفر به کیش را در خیابان ناصر خسرو صرف خرید واکسن کند تا به جزیره کیش سفر کند و گردشگری را رونق بخشد! و البته باقی قضایا...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی