تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

حمایت از انتخابات فلسطین و روابط با روسیه در دستور کار نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، وزرای خارجه این نهاد در نشست امروز (دوشنبه) درباره گزینه‌های احتمالی مرتبط با حمایت از مردم فلسطین در برگزاری انتخابات تاریخی خودشان که فعلا به تعویق افتاده تا اسرائیل درباره برگزاری آن در قدس شرقی هم تضمین بدهد، رایزنی خواهند کرد.

کد خبر: ۹۰۷۷۰
۱۹:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

حمایت از ان

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اواخر آوریل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اولین انتخابات ملی فلسطین در ۱۵ سال که برای ۲۲ مه برنامه ریزی شد به تعویق خواهد افتاد. عباس اسرائیل را بابت کارشکنی در برگزاری انتخابات در قدس شرقی مقصر دانست. او گفت این انتخابات تا زمانی که اسرائیل به ساکنان قدس شرقی فلسطین اجازه شرکت در آن را دهد، به تعویق خواهد افتاد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: توجه به این نکته که نمیخواهم فراموش شود، حائز اهمیت است؛ این حقیقت که در فلسطین انتخابات به تعویق انداخته شد. تصمیم درباره به تعویق افتادن انتخابات هم مساله‌ای است که ما در دستورکارمان درباره آن صحبت خواهیم کرد. اینکه چطور انجام شود، چطور در این مساله از فلسطینی ها حمایت کنیم.  

بورل تاکید کرد که اتحادیه اروپا مدت هاست که فلسطین را برای برگزاری انتخابات ترغیب میکند و اسرائیل را بابت مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات در قدس شرقی ملامت کرد.

اوایل ماه مه، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین گفت که تشکیلات خودگردان به برگزاری انتخابات سراسری متعهد است و افزود که این انتخابات در تمام سرزمین های فلسطینی از جمله قدس شرقی برگزار خواهد شد.

در همین حال جوزپ بورل گفت، دستورکار نشست امروز شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا همچنین شامل روسیه می‌شود، آن هم در شرایطی که "اوضاع رو به بهبود نیست." بورل پیش از این نشست به خبرنگاران گفت: همچنین قرار است ما درباره روسیه صحبت کنیم، جایی که اوضاع رو به بهبود نیست.

این نشست در سایه اقدام اخیر مسکو در ممنوع کردن سفر هشت مقام اروپایی به تلافی تحریمهای مشابه اتحادیه اروپا علیه شش تبعه روس انجام میشود. بروکسل از تصمیم مسکو انتقاد کرده و آن را بی اساس دانست و تاکید کرد این نهاد "حق دارد در واکنش تدابیر مناسبی را در نظر بگیرد."

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی