تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اجرای فاز‌های مختلف واکسیناسیون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از آمادگی این دانشگاه برای اجرای فاز‌های مختلف واکسیناسیون کرونا خبر داد.

کد خبر: ۹۰۷۳۶
۱۴:۲۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

 دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرای فاز‌های مختلف واکسیناسیون

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا دلاوری گفت: در شرایط شیوع کرونا، واکسیناسیون به عنوان مداخله گسترده جهانی باید تقویت شود و تمامی کشور‌ها باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جهان احساس امنیت کند. در ایران نیز اعلام شده است که ۷۰ درصد کشور باید واکسن بزنند.

وی به میزان کارایی واکسن‌های مختلف و پلتفرم‌های آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین واکسنی که در کشور وجود دارد، آسترازنیکا و سینوفارم است و امیدوارم واکسن‌های ایرانی نیز یکی پس از دیگری به چرخه تولید وارد شوند. واکسن‌هایی که تاکنون در کشور وارد شده (غیر از اسپوتنیک) همگی در شرایط عادی دما نگهداری می‌شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآورری برگزاری ۵۶ وبینار آموزشی برای تزریق واکسن، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند. در برخی از مراکز حتی در روز‌های تعطیل ۸۶۰ واکسن تزریق شده است و روزانه نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ تزریق در مراکز انجام می‌شود.

دلاوری از ساماندهی مراکز واکسیناسیون و آمادگی گروه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: تا کنون ۱۱ فریزر با دمای منهای ۲۰ درجه برای نگهداری واکسن اسپوتنیک خریداری شده است و تقریبا تنها دانشگاهی هستیم که با همکاری شرکت دانش بنیان سنسور‌های دیجیتال تحت وب در تمامی یخچال‌ها نصب کرده ایم. بیو بانک و اتاق سرما با سیستم‌های امنیتی بالا راه اندازی شده است. همچنین با خرید یک دستگاه کامیون یخچال دار، مشکلی برای نگهداری و جابجایی واکسن نخواهیم داشت و عملا زنجیره سرما تکمیل شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۷۰ درصد از میزان واکسن دریافتی، تزریق شده و در این شرایط برخی مراکز را برای بیماران خاص در نظر گرفته ایم و با همکاری شهرداری برخی از پارک ها، فرهنگسرا‌ها و سوله‌ها را برای واکسیناسیون عمومی آماده سازی کرده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران حجم واکسیناسیون عمومی را بالا خواند و افزود: اگر وارد بحث واکسیناسیون عمومی شویم فقط سهم دانشگاه ما ۲۵ هزار واکسن در روز می‌شود (باید حدود هشت برابر نیرو‌های کنونی ساماندهی کنیم) در این شرایط محیط‌های عمومی و روباز همچون پارک‌ها را در نظر گرفته ایم و پزشک یا اورژانس ۱۱۵ حضور خواهند داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی